Výdrž batérie elektromobilov sa stáva rovnako dôležitou témou ako dojazd. Batéria by podľa teórie mala vydržať celú životnosť vozidla, lebo je drahá a jej výmena pri staršom aute nedáva ekonomický zmysel.
S narastajúcim počtom najazdených kilometrov, množstve nabíjacích cyklov a postupom času stráca batéria svoju kapacitu. Ako rýchlo sa to deje v prípade Volkswagenu ID.3 Pro S, zisťuje nemecký ADAC.
Na elektromobile plánujú prejsť celkovo 160 000 km, lebo Volkswagen ponúka na svoje batérie záruku práve na 160 000 km alebo 8 rokov. Dôvodom na záručnú opravu je pokles kapacity počas tohto obdobia pod 70 %.
Testovací jazdci Adacu už najazdili cez 100 000 km a batéria s kapacitou 77 kWh sa drží viac než dobre. Za ten čas kapacita klesla na 93 %. Šoféri pritom elektromobil nešetria a často s použitím rýchlonabíjačky nabíjajú batériu až na 100 %, aby čo najskôr dosiahli cieľový nájazd. Volkswagen pritom odporúča nabíjať vozidlo na 80 %, čím sa predĺži životnosť batérie.
Udávaný dojazd modelu s výkonom 150 kW a poháňanou zadnou nápravou je 525 km podľa WLTP. Reálna prevádzka ADACu ukázala, že vozidlo zvládne 400 km trasy, ak to vodič nepreháňa s akceleráciou a nejazdí diaľničným tempom. Na diaľniciach a pri teplotách pod nulou klesne dojazd na 300 až 320 km.
Počas testu prešiel Volkswagen ID.3 vylepšením v podobe nového softvéru. Maximálny nabíjací výkon sa zvýšil zo 100 kW na 160 kW, aj keď len v rozmedzí 10 až 30 % kapacity batérie. V zime podľa skúseností ADACu nabíjací výkon klesá a treba počítať s dlhšími zástavkami na nabíjanie. V pláne je však ďalšie vylepšenie softvéru a auto s ním získa schopnosť predhriať batériu pred nabíjaním a zrýchliť proces nabíjania v zime.