Autosuv.sk

Ostatné

ADAC sa pozrel na kapacitu batérie VW ID.3 po 100 000 km

Kapacita batérie klesla mierne a test bude pokračovať do 160 000 km. Okrem toho sme sa viac dozvedeli o reálnom dojazde v rôznych podmienkach.
ADAC sa pozrel na kapacitu batérie VW ID.3 po 100 000 km

Výdrž batérie elektromobilov sa stáva rovnako dôležitou témou ako dojazd. Batéria by podľa teórie mala vydržať celú životnosť vozidla, lebo je drahá a jej výmena pri staršom aute nedáva ekonomický zmysel.

S narastajúcim počtom najazdených kilometrov, množstve nabíjacích cyklov a postupom času stráca batéria svoju kapacitu. Ako rýchlo sa to deje v prípade Volkswagenu ID.3 Pro S, zisťuje nemecký ADAC.

Na elektromobile plánujú prejsť celkovo 160 000 km, lebo Volkswagen ponúka na svoje batérie záruku práve na 160 000 km alebo 8 rokov. Dôvodom na záručnú opravu je pokles kapacity počas tohto obdobia pod 70 %.

Testovací jazdci Adacu už najazdili cez 100 000 km a batéria s kapacitou 77 kWh sa drží viac než dobre. Za ten čas kapacita klesla na 93 %. Šoféri pritom elektromobil nešetria a často s použitím rýchlonabíjačky nabíjajú batériu až na 100 %, aby čo najskôr dosiahli cieľový nájazd. Volkswagen pritom odporúča nabíjať vozidlo na 80 %, čím sa predĺži životnosť batérie.

Udávaný dojazd modelu s výkonom 150 kW a poháňanou zadnou nápravou je 525 km podľa WLTP. Reálna prevádzka ADACu ukázala, že vozidlo zvládne 400 km trasy, ak to vodič nepreháňa s akceleráciou a nejazdí diaľničným tempom. Na diaľniciach a pri teplotách pod nulou klesne dojazd na 300 až 320 km.

Počas testu prešiel Volkswagen ID.3 vylepšením v podobe nového softvéru. Maximálny nabíjací výkon sa zvýšil zo 100 kW na 160 kW, aj keď len v rozmedzí 10 až 30 % kapacity batérie. V zime podľa skúseností ADACu nabíjací výkon klesá a treba počítať s dlhšími zástavkami na nabíjanie. V pláne je však ďalšie vylepšenie softvéru a auto s ním získa schopnosť predhriať batériu pred nabíjaním a zrýchliť proces nabíjania v zime.

Tagy

Pokračovať v čítaní