Autosuv.sk

Ostatné

Alfa Romeo detailne predstavilo pohon všetkých kolies Q4

Nový pohon je určený pre hybridnú verziu modelu Junior.
Alfa Romeo detailne predstavilo pohon všetkých kolies Q4

Základné informácie o hybridnej motorizácii s pohonom všetkých kolies modelu Junior už poznáme. Základným kameňom je benzínový turbom prepĺňaný motor s objemom 1,2 l s výkonom 100 kW. Pomáha mu 48-voltový hybridný systém, ktorého súčasťou je elektromotor s výkonom 21 kW vstavaný do 6-stupňovej prevodovky. Verzia Q4 má ešte jeden prídavný elektromotor s výkonom 21 kW na zadnej náprave.

Taliansky výrobca nám teraz priblížil, ako funguje pohon Q4 v praxi, a ako sa mení jeho správanie pri zmene režimu jazdy. Alfa Romeo Junior bude mať spolu päť režimov jazdy: Natural, Advanced Efficiency, Dynamic, Q4 a Smart Q4.

Režimy pohonu Natural a Advanced Efficiency sú automatické režimy, ktoré menia svoje správanie na základe vonkajších podmienok. Prioritou v oboch prípadoch je úsporná jazda s predným pohonom. Pohon všetkých kolies je využívaný, len keď to situácia vyžaduje napríklad na šmykľavom povrchu pre lepšiu trakciu a stabilitu vozidla.

Pohon všetkých kolies funguje len do rýchlosti 90 km/h a platí to pre všetky režimy jazdy. Po zvolení módu Dynamic jazdí vozidlo s permanentným pohonom všetkých kolies v rýchlosti od 0 do 40 km/h. Vo vyšších rýchlostiach kladie vozidlo dôraz na úsporu a jazdu s predným pohonom. Zadné kolesá sa pripájajú len v prípade potreby.

Štvrtý režim Q4 a piaty režim Smart Q4 na seba plynule nadväzujú. V móde Q4 využíva vozidlo pohon všetkých kolies do rýchlosti 30 km/h a po jej prekročení sa aktivuje režim Smart Q4 opäť s prioritným pohonom predných kolies.

Na prvý pohľad sa teda nelíši od režimu Dynamic (s výnimkou rýchlosti, pri ktorej vozidlo prechádza na predný pohon 40 km/h vs. 30 km/h). Jeden dôležitý rozdiel tu však predsa len je. V prípade módu Smart Q4 ostáva zadný elektromotor aktívny a je schopný rýchlejšej reakcie v prípade potreby pohonu zadných kolies.

Alfa Romeo prezradila o svojom pohone všetkých kolies ešte jeden detail a týka sa momentu, keď batéria nemá dostatok energie na poháňanie zadného elektromotora. Vozidlo by v tomto momente nebolo schopné jazdy s pohonom všetkých kolies. Konštruktéri si v tomto prípade pomohli predným elektromotorom v prevodovke, ktorý slúži aj ako generátor energie a priamo napája zadný elektromotor. Pohon všetkých kolies je vďaka tomu stabilne dostupný po celý čas aj pri vybitej batérii.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní