Po Sportbacku prichádza Audi s ďalšou karosárskou verziou modelu A3. Nové Audi A3 Sedan veľkostne trochu narástlo. Síce si zachovalo nezmenený rázvor náprav, ale v dĺžke, šírke a výške získalo jeden až štyri cm navyše. Neprejaví sa to na veľkosti kufra s nezmeneným objemom 425 l, ani v priestore pre nohy pasažierov, naopak, viac miesta bude mať posádka v oblasti hlavy a pliec.
Palubná doska ani vzhľad interiéru nie je prekvapením, veď sme všetko už mohli vidieť v modeli A3 Sportback. Pohľad dnes pútajú hlavné veľké zobrazovacie plochy a Audi nie je výnimkou. Digitálny prístrojový panel má za príplatok uhlopriečku dlhú 12,3-palca, bez príplatku si vystačí s 10,25-palcovým prístrojovým panelom. Dotyková obrazovka je s uhlopriečkou 10,1-palca o niečo menšia.
Foto: Audi
Zo začiatku bude model A3 Sedan dostupný s jedným z dvoch motorov. Pod označením 35 TFSI sa skrýva známy koncernový benzínový motor s objemom 1,5 l a s výkonom 110 kW. Spolupracovať bude so 6-stupňovou manuálnou, alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou S tronic. V prípade automatu pomôže aj 48V mild hybridný systém dotatočným krútiacim momentom 50 Nm. Druhú alternatívu tvorí nemenj známy naftový motor 2,0 TDI s rovnakým výkonom 110 kW. Audi sa okrem iného v tlačovej správe chváli aj zlepšenou aerodynamikou s hodnotou Cd 0,25, platí to pre verziu s naftovým motorom. Pomáha si pritom aj aktívnymi elektricky ovládanými klapkami, skrytými za prednou maskou, slúžia na regulovanie toku vzduchu. Za zlepšenou aerodynamikou sa však skrýva aj upravený spodok auta, nový tvar zrkadiel a aktívny systém chladenia bŕzd.
Foto: Audi
Predaj nového modelu začne v Nemecku a postupne aj v ďalších krajinách už tento mesiac. Nemecká cena verzie 35 TFSI začína na hodnote 29 800 eur, neskôr do ponuky pribudne aj základná benzínová verzia za 27 700 eur. V tomto prípade by ju mal poháňať malý trojvalcový motor 30 TFSI s objemom 1,0 l a s výkonom 81 kW. Audi novým modelom mieri na modely nemeckej konkurencie, konkrétne na Mercedes A sedan a BMW 2 Gran Coupe. Tvarom karosérie sa mu to celkom darí, ale ešte musí pridať výkonnejšie motory. My akurát skúšame výkonné BMW M235i xDrive Gran Coupé, ktorého test zverejníme v krátkom čase.