Elektrifikácia automobilov naberá rýchlejšie obrátky. Rozširovanie ponuky elektromobilov sa začne výraznejšie prejavovať aj na cestách a súčasná infraštruktúra na to nie je pripravená. Počet nabíjacích staníc je malý a budovanie nových vyžaduje komplexnú zmenu infraštruktúry. Vysoko výkonné nabíjacie stanice vyžadujú vysokonapäťové vedenie a transformátory. V prípade nového konceptu nabíjacích staníc od Audi takéto komplexné zmeny infraštruktúry nie sú nutné.
V druhej polovici tohoto roku plánuje Audi spustiť pilotný projekt nabíjacích hubov so šiestimi nabíjacími bodmi. Hub je zložený z blokov, ktoré obsahujú okrem prípojky na nabíjanie aj použité Li-ion batérie. Celková kapacita batérií v nabíjacom hube je približne 2,45 MWh energie. Hub sa dobíja v noci a na nabitie jedného bloku stačí nabíjačka s výkonom 11 kW. Cez noc sa nabijú tri poschodia modulov a cez deň si ešte nabíjací hub pomáha solárnymi panelmi na streche. Výkon jednotlivých nabíjačiek pre elektromobily je až 300 kW.
Výhodou hubu je okrem iného aj možnosť jeho prepravy na rôzne miesta. Navyše ide o stavebnicu a počet nabíjacích bodov a kapacitu možno upravovať pridávaním a odoberaním modulov. "Flexibilný vysoko-výkonný nabíjací park ako tento nevyžaduje veľa od lokálnej elektrickej siete a využíva udržateľný koncept nakladania s batériami," uviedol Oliver Hoffman, člen predstavenstva Audi AG. Pilotný projekt je zameraný na získavanie skúseností a prispôsobenie sa potrebám zákazníkov.