Nemecké auto vyrobené na Slovensku. Audi Q7, ktoré pochádza z Devínskej Novej Vsi, prichádza v novom šate. Vylepšená verzia však neponúkne iba dizajnové zmeny.
Ak by sme sa mali zamýšľať nad praktickosťou áut vyššej strednej triedy, z hľadiska priestoru by sme asi zavítali do segmentu veľkých SUV. Práve tu zohráva na slovensku vyrábané Q7 dominantnú úlohu. V rámci najnovšieho faceliftu prídu zmeny v dizajne, priestore, asistenčných systémoch, i motorizáciách.
Z hľadiska dizajnu bude zmena podstatná. I keď ikonické črty Audi ostávajú stále, zmenilo sa takmer všetko. Šesťuholníková maska vpredu je ostrejšia a chrómové lišty sú vertikálne miesto horizontálnych. Prieduchy pod svetlami sú agresívnejšie a zmenou prešli aj svetlá samotné. Z vizuálneho hľadiska prešli úplným redizajnom, kde jednoduché oblé tvary nahradili rôzne záhyby a ostré línie. Z technického hľadiska bude Audi ponúkať do vynovenej Q7 HD Matrix LED technológiu s Audi laser light. Dizajn vzadu sa na svojho predchodcu podobá oveľa viac. Všetky svetlá stále ostávajú na veku kufra, ktoré sa tiahne od jedného až po druhý bok. Svetlá sa však zúžili a akoby agresívnejšie zazerali ponad tiahlu chrómovú lištu na auto za sebou.
Najväčšou dizajnovou zmenou však prešiel interiér. Ten je teraz totožný s tým, ktorý nájdeme napríklad aj v A6, A8 alebo Q8. Pragmatických užívateľov odstraší množstvo plôch, ktoré zacapkáte pomaly pri prvom nastúpení. Nadšenci dizajnu však ocenia futuristický vzhľad a dokopy až tri mohutné displeje. Dva dotykové displeje na stredovom tuneli poskytujú aj haptickú odozvu a jeden nahrádza bežný prístrojový panel. Línie auta zrazu pôsobia jednoduchšie a čistejšie. Vnútro prešlo zmenou aj v rámci rozmerov. Auto sa do dĺžky nafúklo o viac ako jeden centimeter. Či to pasažieri pocítia, je otázne. Batožinový priestor na úrovni 865 litrov je medzi konkurentmi v luxusnej triede s prehľadom najväčší.
Technologicky Audi sľubuje vo vynovenej Q7 lepšiu ovládateľnosť vďaka stabilizácií Active roll stabilization a novým stabilizátorom kolies, ktoré zabránia pretáčaniu a nebezpečnému nakláňaniu auta do zákrut. Audi prichádza aj so systémom natáčania všektých kolies, ktorý sme už ale v Q7 videli. Bez výraznej zmeny ostane aj ponuka naftových motorov, ktoré na Slovensku kúpite aj v aktuálnej verzií. Krátko po uvedení modelu by však mal pribudnúť aj benzínový agregát a plug-in hybridná verzia. Mild hybridným 48 voltovým rozhraním budú vybavené aj spaľovacie motory. Nové Audi Q7 bude dostupné od polovice septembra.