Nový level slobody - takýmto výrazom označuje Audi svoju vrcholnú verziu modelu R8 Spyder V10 plus.
Definovať Audi R8 V10 Spyder Plus je jednoduché. Stačí povedať: najrýchlejší a najvýkonnejší sériovo vyrábaný kabriolet z dielne Audi. Nový kabriolet kompletizuje rodinu modelov R8. V strede uložený motor V10 5,2 FSI produkuje maximálny výkon 610 koní (449 kW). Ručička otáčkomera sa v prípade tohto atmosférického motora zastaví v červenom poli pri čísle 8 700 ot/min. Potom zareaguje sedemstupňová dvojspojková prevodovka S Tronic.
Audi R8 Spyder V10 plus
Za zmienku stojí pomer výkonu a hmotnosti. Na každú konskú silu pripadá 2,78 kg hmotnosti. Pre porovnanie z ponuky “bežných“ áut je na tom o niečo slabšie Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, využívajúca motor Ferrari. Pomer hmotnosti a výkonu je 3 kg/k a Taliani sú naň právom hrdí. Z úplne iného konca je hyperauto Koenigsegg One:1. Ako už názov naznačuje, v tomto prípade ide o pomer 1 kg/k. Pre zaujímavosť hovoríme o výkone 1360 konských síl.
Dôležité pre Audi je, ako sa papierové čísla prejavujú v praxi. Napríklad pri šprinte z 0 na 100 km/h posádku poriadne zatlačí do škrupinových sedadiel. Celé to však bude trvať iba 3,3 s, ale v prípade záujmu môže šofér naďalej tlačiť plynový pedál na podlahu a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 328 km/h. Takto si totiž momentálne v Ingolstadte predstavujú svoj najrýchlejší sériový kabriolet. Zrýchleniu pomáha pohon Quattro drive system. V extrémnych prípadoch vie poslať až 100 percent krútiaceho momentu na jednu z náprav. Kľúčovú úlohu v tomto prípade zohráva elekrohydraulicky ovládaná viaclamelová spojka.
Na exkluzívne auto patrí exkluzívna farba. V tomto prípade je ňou micrommata green. V rámci programu Audi Exclusive si môžete auto prispôsobiť svojim predstavám. Prvé vozidlá Audi R8 V10 Spyder plus sa na cestách objavia koncom leta. V Nemecku si za ne Audi pýta minimálne 207 500 eur.