Schopnosti vozidiel sú jedna vec. Na komunikáciu však potrebujú aj druhú stranu - modernú infraštruktúru. V USA už zvládne komunikovať s autami viac ako 1 600 križovatiek. U nás sme o takejto križovatke zatiaľ nepočuli.
Komunikácia medzi autami a infraštruktúrou je dôležitý míľnik na ceste k autonómnym autám. Na druhej strane pomôže aj šoférom, ktorí sedia v aute s volantom a pedálmi. Nedávno sme informovali, že komunikačný modul zahrnie do základnej výbavy všetkých svojich áut koncern Volkswagen už budúci rok. Viac sa dočítate v článku KLIKNITE SEM!
Niektoré vozidlá koncernu, konkrétne vybrané modely Audi, už dnes zvládnu základnú komunikáciu s infraštruktúrou. K šoférovi sa tak dostane informácia o čakaní na semafor. Na digitálnom prístrojovom paneli zobrazuje Audi čas do naskočenia zelenej na semafore.
Vodič sa vie pripraviť na pohnutie, skracuje sa jeho reakčný čas a zlepšuje plynulosť premávky. Komunikácia nie je len o autách, ale aj o modernej infraštruktúre. Problémom sa zaoberajú najmä mestá v USA. V týchto dňoch začalo vo Washingtone, D.C. komunikovať s modelmi Audi viac ako 600 križovatiek. Akonáhle sa Audi (vybrané modely z roku 2017 a 2018) priblíži ku križovatke, tak dostane informáciu prostredníctvom 4G LTE pripojenia.
Audi semafor zelená (8 obrázkov v galérii)
V USA v súčasnosti nájdeme už viac ako 1600 križovatiek, schopných komunikovať s vozidlami značky Audi. Na Slovensku sa zatiaľ môžeme spoliehať na mobilné aplikácie, ktoré priamo nekomunikujú s križovatkou, ale poznajú cyklus semafora. Služba zatiaľ funguje iba na vybraných križovatkách v Bratislave. Audi plánuje svoj systém ešte vylepšiť. Na základe informácií o fungovaní križovatiek dokáže v budúcnosti optimalizovať trasu navigácie a odporučiť šoférovi rýchlosť, pri ktorej ešte stihne zelenú. Komunikácia navyše zlepší fungovanie Start/Stop systému. Vozidlo zbytočne nevypne motor, keď ma informáciu, že o dve sekundy nabehne zelená. Tak isto ho včasným naštartovaním pripraví na rozjazd, aby šofér nestrácal ďalšiu sekundu pri pohýnaní.