Autosuv.sk

Ostatné

Auto ako investícia? Tieto sa oplatia

Najviac sa dá zarobiť na drahých autách, z ktorých sa na cesty dostal len malý počet kusov. Do rebríčka sa však dostal aj legendárny Citroen 2CV.
Auto ako investícia? Tieto sa oplatia Foto: Lamborghini (Miura)

V minulosti sme priniesli článok s názvom "Auto je najhoršia investícia. Kedy kúpiť a kedy predať?". Nadpis hovorí sám za seba, na autách prerábame, a až na výnimky ho predáme lacnejšie, ako sme ho kúpili.

Existujú však aj autá, ktorým hodnota rastie, ide o výnimočné vozidlá. Hodnotu im dvíha ich jedinečnosť (nízky počet vyrobených kusov) aj historická hodnota. Portál Confused.com sa bližšie pozrel na 200 klasických áut a zostavil rebríček najzaujímavejších vozidiel z pohľadu investície.

Najlacnejší je Pontiac Firebird

Pri zostavovaní rebríčka bral do úvahy viaceré faktory od počtu vyrobených kusov cez popularitu na webe a sociálnych sieťach až po zmenu hodnoty v priebehu posledných troch rokov. Do rebríčka sa nedostali vozidlá, ktoré majú moderných nástupcov. Ako príklad môžeme uviesť Fiat 500 či Ford Mustang.

Na prvých 30-tich miestach sa to hemží drahými a vzácnymi vozidlami. Najlacnejším modelom je na 27. mieste Pontiac Firebird s priemernou cenou 38 720 eur. O niečo drahší je Citroen "kačica" 2CV s cenou 45 144 eur. Ide o model s najvyšším počtom vyrobených kusov - 3 800 000. Do rebríčka sa "kačica" dostala najmä vďaka veľkému záujmu o tento dnes už historický model. Jeho majitelia sa pravidelne stretávajú na zrazoch v Európe aj na Slovensku.

Prvenstvo má Lamborghini Miura

Na prvom mieste je Lamborghini Miura. Z výrobných liniek sa na cesty dostalo len 764 kusov, ročne sa objaví 1 461 000-krát vo vyhľadávaní na webe a jeho hodnota od mája 2019 stúpla o 100 % na 1 628 000 eur. Od uvedenia na trh je to až 1 500 %.

Najväčší percentuálny nárast hodnoty až o 213,8 % zaznamenalo v priebehu troch rokov Ferrari F355. Najviac hashtagov na instagrame a zobrazení na sociálnej sieti TikTok malo Lamborghini Diablo. Spolu až neuveriteľných 14 600 155 780. Len o niekoľko 10 000 zobrazení a hashtagov je v tomto smere slabšie Lamborghini Miura. Vo vyhľadávaní prostredníctvom Googlu je najvyššie Nissan Skyline GT-R s 8 207 000 vyhľadávaniami ročne. Štatistiky si pozrite v galérii nižšie, nechýbajú tam ani tri najlepšie modely v jednotlivých kategóriách.

Obrázky

Pokračovať v čítaní