Na rozdiel od amerických vozidiel, tie európske sa minimálne donedávna predávali väčšinou s manuálnou prevodovkou. Je jednoduchšia a menej náročná na údržbu. Na druhej strane vyžaduje väčšiu sústredenosť a skúsenosť vodiča. Aj malé dieťa vie, že auto s tromi pedálmi a pákou s číslami má manuálnu prevodovku a páka s písmenkami a iba dva pedále pod volantom znamenajú automatiku. V čom sa tieto technológie líšia?
Ako ukazuje video, manuálna prevodovka je oveľa jednoduchší koncept. V podstate iba spojíte koliesko s hriadeľom a veda je hotová. Pri automatickej prevodovke ale nič také ako spojenie kolieska s kolieskom neexistuje. Automatická prevodovka je oveľa komplikovanejšia a bez pomoci počítača sa nezaobíde. Ponúka síce nepretržitý prísun točivého momentu a menej starostí pri každodennom používaní, no je drahšia, komplikovanejšia a náročnejšia na opravu.
Ostáva faktom, že v dnešnej dobe poznáme okrem pôvodnej automatiky viacero architektúr prevodoviek. Zatiaľ, čo dvojspojkové sú postavené podobne ako manuálne, existujú aj CVT prevodovky. Tie funguju na báze remeňa a kužeľov, ktoré zväčšujú a zmenšujú priemer.