Európska únia a jej nariadenia pre bezpečnosť na ceste skutočne nemajú hraníc. V najbližších rokoch pribudne až 30 bezpečnostných systémov. Automatická brzda ISA vás spomalí vždy podľa dopravnej značky.
Privysoká rýchlosť na cestách je najväčším problémom vodičov v Európe. Podľa Európskej únie stojí za väčšinou nehôd i smrtí na cestách. Práve preto sa na ňu Brusel pozerá ako na najvyššiu prioritu pri návrhoch opatrení, ktoré plánuje schváliť počas najbližšieho obdobia. Tým najkontroverznejším je inteligentný asistent rýchlosti pod skratkou ISA.
Funguje na báze rozoznávania značiek, kedy vašu rýchlosť povinne prispôsobí rýchlosti na tabuli alebo digitálnom dopravnom značení. V praxi to bude znamenať, že na diaľnici sa už rýchlosťou 140 km/h nepoveziete. Systém bude fungovať tak, že riadiaca jednotka obmedzí výkon motora, aby stlačila rýchlosť na maximálnu povolenú. Zásahom do možností vodiča si Európska únia sľubuje drastické zníženie úmrtí na cestách do roku 2038 o 25 000 obetí a počet ťažkých zranení klesne o 140 000.
Systém "nedupne" na brzdu hneď po zistení značky. Potom, ako systém rozozná rýchlostné obmedzenie a nepríde spomalenie, informuje systém vodiča akusticky aj hlásením na displeji. Ak vodič nezačne spomaľovať, nastúpi už spomínané obmedzenie výkonu. Systém povolí vodičovi obmedzenie obísť silným zatlačením pedála napríklad počas predbiehania. V krajnom prípade bude možné systém deaktivovať až do najbližšieho naštartovania.
ISA nebude jediným systémom, ktorý plánuje EÚ zaviesť ako povinnosť od roku 2022 pre všetky novo navrhnuté vozidlá a od roku 2024 pre úplne všetky novo vyrobené autá. Okrem neho nás čaká približne 30 iných nových asistenčných systémov, ktoré dokážu lepšie odhadnúť únavu vodiča, zablokovať vozidlo v prípade prítomnosti alkoholu v dychu alebo zaznamenávať procesy v aute podobne ako "čierna skrinka."