Autosuv.sk

Ostatné

Automobilky opäť obchádzajú emisné testy. Spôsob vás prekvapí

Sú to už tri roky, čo v USA úrady odhalili podvodný softvér Volkswagenu, ktorý skrášľuje výsledky emisných kontrol. Dnes výrobcovia klamú opäť. Spôsob, akým to robia, vás prekvapí. Nič jednoduchšie si totiž nevieme predstaviť.
Automobilky opäť obchádzajú emisné testy. Spôsob vás prekvapí

Sú to už tri roky, čo v USA úrady odhalili podvodný softvér Volkswagenu, ktorý skrášľuje výsledky emisných kontrol. Dnes výrobcovia klamú opäť. Spôsob, akým to robia, vás prekvapí. Nič jednoduchšie si totiž nevieme predstaviť.

Kauza Dieselgate z roku 2015 spôsobila škandál po celom svete a zavarila takmer všetkým automobilkám. Výrobcovia vtedy inštalovali podvodné softvéry, ktoré boli schopné odhaliť kontrolu a prispôsobiť spaľovanie tak, aby ňou prešli bez problémov. Na cestách pritom vykazovali však oveľa vyššie emisie. Odvtedy sa doba posunula ďalej a úrady vypracovali nový spôsob testovania emisií s názvom RDE. Real Driving Emissions testuje vozidlá v bežných podmienkach a je nemožné ho obísť. Automobilky si však našli cestu, ako podvádzať pri emisných kontrolách opäť. Zo spôsobu nám padla sánka.

Predstavte si, že sa zapíšete na súťaž v zhyboch s tým, že viete spraviť iba jedno opakovanie. Keď však prídete na súťaž, urobíte ich desať, lebo ste pri prihlasovaní klamali. Podobne to robia aj automobilky práve teraz. Pri testovaní emisií naschvál zvyšujú svoje hodnoty, aby dostali čo najhorší výsledok. Divné však? Ale dáva to zmysel. Tento nápad je vo svojej podstate geniálny, no hlúpy. Úrady nielen v Európskej únií, ale aj vo zvyšku sveta neustále sprísňujú pravidlá pre dymivosť, podiel oxidov dusíka, ale aj ďalších škodlivých prvkov vo výfukových plynoch. Ak teda výrobcovia dokážu, že majú problémy dosiahnuť emisné normy pre rok 2020, úrady ich nebudú môcť pre ďalšie obdobie sprísniť tak, ako by mali v pláne. Pravda je však taká, že automobilky sú už teraz ďaleko za normami pre najbližšie obdobie.

O tomto fakte informoval portál Financial Times, ktorý uviedol aj niekoľko spôsobov, akými automobilky svoje výsledky umelo zhoršujú. Za zvýšenými emisiami stojí napríklad vypnutý štart-stop systém a nesprávny spôsob radenia rýchlostí. Okrem toho autá začínali testy s takmer vybitými batériami, kvôli čomu musel motor vyrábať energiu nielen na svoju prevádzku, ale aj na dobíjanie. Výsledok? Viac spotrebovaného paliva a vyššie emisie.

Za celým týmto hlúpym divadlom stoja, ako inak, financie. Automobilky, ktoré už dnes nemajú problém spĺňať štandardy budúcich rokov, jednoducho nechcú investovať peniaze do ďalšieho výskumu. Snažia sa preto vyzerať ako chudáci zatopení v problémoch v očakávaní, že ich úrady "poľutujú." Lož má však krátke nohy.

Tagy

Pokračovať v čítaní