Mercedes prezradil svoje plány, týkajúce sa blízkej budúcnosti autonómneho riadenia vo svojich autách. Nemecká automobilka sa radí medzi lídrov v oblasti autonómneho riadenia. Ako prvá na svete dostala povolenie pre jazdu s autonómnym riadením 3. stupňa najskôr v Nemecku, a potom aj v niektorých štátoch USA.
Okrem toho má povolenie aj na autonómnu jazdu 4. stupňa v parkovacom dome na štuttgartskom letisku. Autá tu už parkujú samostatne bez prítomnosti vodiča, ale ide len o jeden z pilotných projektov a k 4. stupňu autonómneho riadenia vo väčšom meradle je ešte ďaleko.
Mercedes sa nesústredí len na vývoj vyšších stupňov autonómneho riadenia. V polovici dekády spolu s príchodom novej platformy MMA príde aj nová generácia autonómneho riadenia 2. stupňa. Dostupná bude aj v najlacnejších modeloch značky. Senzory novej generácie sú navrhnuté tak, aby lepšie zvládali náročné mestské prostredie. Mercedes sa zameral najmä na detekciu chodcov a zvládanie hustej a zložitej premávky.
Vylepšený má byť aj 3. stupeň autonómneho riadenia. Momentálne je k dispozícii v Mercedese S a EQS a využiť ho možno na vhodných úsekoch nemeckých diaľnic (viac ako 13 000 km) a v niektorých štátoch USA.
Veľkým obmedzením je jeho fungovanie na diaľnici len do rýchlosti 60 km/h, teda v princípe funguje len pri diaľničných dopravných zápchach. Ďalšou métou je umožniť jeho fungovanie do rýchlosti 130 km/h. Mercedes na tom spolupracuje so spoločnosťou NVIDIA.
Mozgom autonómneho riadenia je systém NVIDIA DRIVE, schopný vykonať 254 biliónov operácií za sekundu na spracovanie údajov zo súboru senzorov obklopujúcich vozidlo. Mercedes v tlačovej správe neuviedol žiadny časový plán k nasadeniu vylepšeného autonómneho riadenia 3. stupňa do sériových áut.
Štvrtý stupeň autonómneho riadenia už nepotrebuje aktívneho šoféra. Vo vybraných lokalitách, aj keď nie za každého počasia, si poradí s jazdou bez využitia šoféra. Ten môže spať, prípadne sa venovať iným činnostiam.
Technologický riaditeľ Mercedesu, Markus Schäfer, uviedol, že dosiahnutie pokročilejšieho riadenia úrovne 4 je "uskutočniteľné" do konca desaťročia. "Absolútne, autá 4. úrovne v súkromnom vlastníctve. To je niečo, čo vidím v budúcnosti," povedal Schäfer na mediálnom podujatí minulý týždeň.
Využitie 4. stupňa autonómneho riadenia vidí najmä vo veľkých mestách. Príkladom môže byť Čína s obrovskými mestami a množstvom času strávenom v dopravných zápchach. "Predstavte si, že ste vo veľkom meste, idete z práce a dve hodiny sedíte v premávke, stlačíte tlačidlo a idete spať. Bude po tom dopyt," verí Schäfer.
Zdroj: Mercedes a Automotive News Europe