V bežnej premávke sa chodec so šoférom často dohodnú jedným pohľadom, alebo gestom. Auto bez šoféra musí tento spôsob komunikácie nahradiť.
Točenie volantom a upravovanie tempa jazdy je z pohľadu technológie autonómnych áut asi to najjednoduchšie. Pred vývojármi stojí na druhej strane ešte množstvo ďalších oblastí, ktoré musia pred nasadením autonómnych áut vyriešiť. Možno to znie zvláštne, ale autonómne autá musia pôsobiť empaticky, musia získať dôveru chodcov. Správanie, ktoré je ľuďom bežné, nemá vo svete strojov miesto. Šofér sa s chodcom mnohokrát dohodne jedným pohľadom, alebo gestom. Pre dôveru ostatných členov premávky je dôležitá komunikácia. Aký manéver však plánuje spraviť auto bez šoféra, je často nejasné. Mercedes preto prichádza s novým konceptom, ktorý je postavený na 360-stupňovom svetelnom systéme pre komunikáciu s chodcami a ostatnými členmi premávky. Vznikne tak nový "jazyk", ktorému sa ľudia naučia rozumieť. Napríklad pomalé blikanie svetiel ostatným oznámi, že vozidlo začne v najbližšom momente spomaľovať. Rýchle blikanie informuje okoloidúcich o plánovanom rozjazde. Špeciálne svetlo zároveň prezradí, či je vozidlo v autonómnom režime alebo nie.
Zaujímavé riešenie prináša set svetiel na streche, tie sa rozsvecujú podľa chôdze okoloidúceho, čím mu Mercedes dáva najavo, že ho registruje. Vývojári sa týmto spôsobom pokúsili napodobniť prirodzený očný kontakt, ktorý sa bežne odohrá medzi šoférom a chodcom. Chodcovi dodá dôveru a vie, že šofér ho registruje a nepohne sa jeho smerom. Mercedes k vývoju konceptu, namontovaného do triedy S, pristúpil na základe viacerých štúdií. Z nich vyplýva. že "svetelná komunikácia" prispieva k pocitu bezpečnosti chodcov.