Prieskum ukázal, že vodiči dôverujú čiastočne autonómnym autám až príliš, a dokonca ich považujú za plne autonómne.
Šoféri až príliš dôverujú asistenčným systémom vo vozidle. Môžu za to aj pomenovania súboru týchto systémov názvami ako semi-autonómne riadenie, či rôznymi ďalšími variáciami s použitím slovíčka "pilot". Prieskum organizácie Thatcham Research odhalil, že až 71 % vodičov na svete si myslí, že si dnes môže kúpiť samojazdiace auto. Na štúdiu už zareagoval Nissan, ktorý začne používať názov "asistenčné systémy" a vyhne sa slovám ako autonómne, či automatizované riadenie. Volvo zas vypustí zo svojho slovníka výraz semi-autonómne. V menej informovaných ľuďoch o danej problematike tieto názvy vzbudzujú priveľkú dôveru a príliš sa spoliehajú na súbor asistenčných systémov. Realita je taká, že dnes musí byť šofér stále pozorný a musí byť pripravený zasiahnuť, ak asistenčné systémy zlyhávajú, alebo ho vozidlo samé vyzve na zasiahnutie do riadenia.
V rozhovore pre portál Autocar pomenoval Matthew Avery, riaditeľ výskumu v Tatcham aj ďalšie problémy. Systémy Nissanu a BMW podľa neho málo podporujú šoféra. Naopak Tesla má opačný problém a pri pomáhaní šoférovi robí viac, akoby mala, čo je tiež v niektorých prípadoch na škodu. Napríklad, keď chce šofér obísť dieru v ceste, Tesla kladie príliš veľký odpor pri snahe šoféra o zmenu jazdnej dráhy. Šofér nakoniec bojuje s volantom a silou ho otáča iným smerom, ako chce asistenčný systém. Z vlastnej skúsenosti vieme, že pretláčanie sa s volantom nie je nič príjemné. Šofér by mal byť vždy nadradený asistenčným systémom, až pokým neprídu plne autonómne autá. Ďalším problémom asistenčných systémov je ovplyvniteľnosť počasím. Stačí, aby pršalo, alebo sa chytila vrstva námrazy na radar, či kameru a systémy zlyhávajú. Nepríjemné je, ak k tomu dôjde výrazne skôr, ako na problém upozorní chybovým hlásením auto.