Autosuv.sk

Ostatné

Baby Bugatti je hračkou aj pre dospelých a vôbec nie lacnou

Bugatti Babe II tvarom pripomína zmenšený model Type 35. Svojím výkonom prekoná štandardnú hobby motokáru a cenovo sa vyrovná aj väčšiemu SUV.
Baby Bugatti je hračkou aj pre dospelých a vôbec nie lacnou

Bugatti Babe II tvarom pripomína zmenšený model Type 35. Svojím výkonom prekoná štandardnú hobby motokáru a cenovo sa vyrovná aj väčšiemu SUV.

Ettore Bugatti sa výraznejšie preslávil v 20-tych rokoch minulého storočia vďaka modelu Bugatti Type 35, ktorý sa vo všeobecnosti považuje za jedno z najúspešnejších pretekárskych áut histórie. Pripisuje sa mu okolo 2000 víťazstiev v amatérskych a profesionálnych pretekoch. V čase najväčšej slávy si pripísalo viac ako 14 víťazstiev za týždeň. V roku 1926 sa Ettore a jeho syn Jean rozhodli prekvapiť Rolanda, Ettoreho najmladšieho syna hračkárskym modelom Type 35 pri príležitosti jeho štvrtých narodenín. Nakoniec sa stala hračka oficiálnym vozidlom Bugatti, z ktorého sa medzi rokmi 1927 až 1936 vyrobilo okolo 500 kusov.

Bugatti

Značka Bugatti oslavuje tento rok svoje 110. výročie, a preto sa rozhodla znovu postaviť Baby verziu Bugatti Type 35. Nový model Baby II bol vystavený na autosalóne v Ženeve a vyrobí sa z neho len 500 kusov. Na jeho znovu vytvorenie využil výrobca presný digitálny scan originálneho Bugatti Type 35, vyrobeného pre preteky French Grand Prix v Lyone 1924. V procese výroby boli využité moderné postupy ako 3D tlač, ale malé vozidlo bolo zmontované, ako sa na Bugatti patrí, ručne. Spoločnou črtou s pôvodným Baby modelom je pohon zadnej nápravy prostredníctvom elektromotora s batériou. Novinkou je využitie vyberateľných Li-ion batérií a diferenciálu s obmedzenou svornosťou. Baby II dokonca využije aj systém rekuperácie energie pri brzdení. Navyše je určené nielen pre deti, ale aj pre dospelých. Je totiž väčšie ako pôvodné Baby Bugatti. V porovnaní s "dospelým" Type 35 modelom je postavené v mierke 3:4. Štandardne bude Baby II dodávané s dvoma voliteľnými módmi jazdy. Prvý je určený pre deti, v tom prípade elektromotor poskytuje výkon 1 kW a maximálna rýchlosť je obmedzená na 20 km/h. Dospelí sa môžu spoľahnúť na výkon 4 kW a maximálnu rýchlosť 45 km/h. Ak je to niekomu málo, tak Bugatti na požiadanie ponúka aj špeciálny rýchly režim bez elektrického obmedzenia rýchlosti a s výkonom 10 kW. Pre porovnanie výkon hobby motokár sa väčšinou pohybuje do 7 kW.

Baby Bugatti (14 obrázkov v galérii)

Vo vnútri Baby II nájdeme hliníkovú palubnú dosku, kožené sedadlo a zmenšenú kópiu originálneho štvorramenného volantu z Type 35. Vozidlo na obrázku je lakované tradičnou modrou farbou French Racing Blue, ale na výber budú aj iné odtiene. Osemlúčové hliníkové disky sú zmenšenou replikou dizajnu z roku 1924 a pod nimi sú ukryté moderné brzdy. Malé Bugatti je aj vďaka nim vhodné na jazdu na motokárovej trati. Doplnkom, ktorý na v Ženeve vystavenom modeli chýbal, sú svetlá (montovať sa však budú). Rovnako ako moderný Chiron, aj Baby II dostalo na kapotu slávny znak Bugatti vyrobený z 50 g pravého striebra. Každé vozidlo bude označené plaketou s poradovým výrobným číslom. Cena modelu začína na okrúhlej sume, za ktorú si kúpite slušné auto. Za nie menej ako 30-tisíc eur (bez dane a poplatku za dovoz) je možné objednať si Baby II od 11. marca (ktovie, či už nie je medzičasom vypredané?). S výrobou sa začne na jeseň tohto roku.

Tagy

Pokračovať v čítaní