S hasením batérií to nie je jednoduché. Po marcovej nehode sa vznietili ešte niekoľkokrát, pokým ich odborníci nezbavili uloženej energie.
O nehode Tesly s fatálnymi následkami z marca tohto roku sme už informovali. Chybu zrejme spôsobil autopilot, ale śofér zodpovedný za vozidlo podľa všetkého nezasiahol v kritickej situácii do riadenia. Teraz sa v súvislosti s týmto prípadom objavila ďalšia skutočnosť, a to problém s uhasením batérií. Informáciu priniesol portál KTVU.
Tesla pritom po nehode vyhlásila, že podľa jej dát, vychádzajúcich z miliard najazdených kilometrov v USA, je až päťkrát viac pravdepodobné, že sa skôr vznieti auto so spaľovacím motorom ako Tesla. Navyše požiar postupuje veľmi pomaly a posádka má dosť času na opustenie auta. Dodatočné správy však naznačujú, že to s hasením Tesly pri marcovom incidente nebolo jednoduché. Počas ťažkej nehody bolo zničené zariadenie, ktorým sa odpájajú batérie, čo ohrozovalo počas zásahu hasičov. "Pokiaľ dôjde k vyprosťovaniu, to je moment, kedy prichádza skutočné riziko, pretože idem rezať do vozidla a chcem si byť istý, že nerežem cez elektrický kábel", povedal kapitán hasičov zo San Jose, Mitch Matlow.
Ak sa batérie poškodia a vznietia, tak horia dlho pri teplote až 900 °C, až kým sa batéria nevyčerpá. V prípade havárie Tesly volajú hasiči k vozidlu aj inžinierov automobilky, ktorí vedia odpojiť batériu. Ani to však niekedy nestačí. V prípade spomínanej nehody sa batérie znovu vznietili aj po šiestich dňoch, keď teplota v článkoch opätovne vzrástla na kritickú hodnotu. Batérie sa po nehode vznietili podľa hasičov ešte tri-štyrikrát. Batérie označili za bezpečné až po dvoch týždňoch po tom, ako sa ich podarilo zbaviť uloženej energie.