Do autosalónu vo Frankfurte ostálva len pár týždňov a automobilky už teraz poskytujú náhľad toho, na čo sa môžete v Nemecku tešiť. Continental GT bude jedným z dôvodov, prečo sa tam oplatí ísť.
Luxus je to, čo nás prvé napadne, keď niekto spomenie
Bentley. Ak k tomu pridá názov Continental GT, tak zacítime aj nádych
rýchlosti. Tretia generácia modelu Bentley Continental GT bola predstavená už
pred oficiálnou premiérou vo Frankfurte. Oproti predchodcovi je výrazne
prepracovaná po technickej ale aj dizajnovej stránke.
Zmeniť dizajn vozidla ako
je Continental GT, nie je ľahké. Mnoho línií a dizajnových prvkov je
jednoducho daných a dizajnér často potom nemá dosť slobody pri návrhu. V tomto
prípade sa však podarilo zachovať typické tvary Bentley a zároveň stvoriť
iné, modernejšie a podľa nás aj krajšie auto. Menších zmien sme sa dočkali
v prednej časti a zachovaná ostala aj “silná“ línia, tiahnúca
sa od predných svetiel až po výrazne klenutý zadný blatník.
Mierne sú upravené
proporcie auta. Predné kolesá boli posunuté o 135 mm dopredu, čo umožnilo
natiahnuť kapotu a “nos“ posunúť nižšie. Celkový dojem z auta je iný, najmä
vďaka zadnej časti. Z väčšej časti za to môžu do elipsy tvarované zadné
svetlá, ktoré teraz ladia s rovnako tvarovanými koncovkami výfukov.
Bentley Continental GT získalo na kráse najmä pri pohľade na zadnú časť.
V porovnaní s predchodcom prináša Bentley iný svet
vo vnútri. Do luxusného auta zabudovali konštruktéri moderné prvky. Áno, na jednej
strane sa Bentley musí odlíšiť špeciálnymi, ručne vyrábanými prvkami. Príkladom
sú drevené časti, ktorých výroba a ručné namontovanie trvá až deväť hodín.
Na čalúnení a kožených sedadlách si zas našiel svoje miesto špeciálny vzor
“Diamant v Diamante“.
Na druhej strane ponúka moderný digitálny panel pred
vodičom, ale aj veľký dotykový displej. Moderné prvky sa môžu javiť ako menší
problém, lebo narúšajú dizajn interiéru. V Bentley to vyriešili po svojom,
pomocou Bentley Rotating Display. Stredová časť palubnej dosky je otočná a ponúka
tri možnosti vzhľadu interiéru. Čistý dizajn sa jedným otočením zmení a na
palubnej doske sa objaví trojica analógových ukazovateľov. Ďalším otočením
stredovej časti sa retro dizajn premení na moderný a objaví sa veľká 12,3
palcová obrazovka (pozri video a galériu).
Pod kapotou bude driemať už benzínový motor W12 TSI s objemom 6.0 litra. Vylepšenia priniesli nárast výkonu až na 467 kW. Vďaka novej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovke bude automobil ekonomickejší, ale zároveň aj dynamickejší. Vždy podľa vašich potrieb. Dynamika v tomto prípade znamená zrýchlenie na 100 km/h za 3,7 s. Vynikajúce číslo v prípade kolosu s hmotnosťou 2 250 kg. Auto prestane zrýchľovať pri rýchlosti 333 km/h.
Zvládnuť dynamické vlastnosti pomôže systém Bentley Dynamic Ride. V praxi ide o adaptívne pruženie, ktoré mení svoje správanie auta podľa situácie. Vozidlo tak ostáva komfortné, ale zároveň sa zbytočne nenakláňa v zákrutách, aby malo zabezpečený maximálny kontakt medzi pneumatikami a cestou. Novinka bude vystavená od 12. septembra vo Frankfurte.