O výraznejšom poklese cien batérií počúvame už dlho. Stále sa však zďaleka nenaplnili predpovede o vyrovnaní cien elektromobilov s ostatnými autami. Batérie pritom výrazne zlacneli, ale zatiaľ nie dostatočne. V roku 2010 stála batéria pre elektromobily v priemere 1 100 dolárov za 1kWh kapacity. Odvtedy klesla na 137 dolárov/kWh, čo je o 89 % menej. Podľa najnovších predpovedí spoločnosti BloombergNEF (New Energy Finance) klesne ich cena do roku 2023 blízko k hranici 100 dolárov/kWh. Táto suma je vo všeobecnosti považovaná za bod zlomu, po dosiahnutí ktorého sa ceny áut so spaľovacím motorom a elektromobilov vyrovnajú.
BloombergNEF sa opiera aj o fakt, že cena najlacnejších batérií pre čínske elektrické autobusy už dnes klesla pod 100 dolárov/kWh. V tomto prípade hovoríme o najnižších cenách, priemerná cena je o niečo vyššie na úrovni 105 dolárov. Prieskum BloombergNEF naznačuje, že cena batérií pre autá by mala klesnúť do roku 2023 na úroveň 101 dolárov/kWh. Zníženie cien má spôsobiť viacero faktorov od nižších výrobných nákladov z dôvodu zvýšenia produkcie až po nové chemické zloženie katód.
Ceny materiálov pre výrobu katód dosiahli maximum v roku 2018. Keby sa ceny nerastných surovín opäť zdvihli na úroveň z roku 2018, tak by to pokles cien k úrovni 100 dolárov/kWh oddialilo o dva roky. "Odolnosť priemyslu voči zmenám cien nerastných surovín rastie," komentuje situáciu James Frith z BloombergNEF. Výrobcovia totiž investujú nielen do výroby katód, ale dokonca aj do baní.
Pokles cien batérií by mal pokračovať ďalej do roku 2030. Podľa BloombergNEF približne na úroveň 58 dolárov/kWh. Okolo dlhodobejších predpovedí je, samozrejme, neistota. V tomto prípade sa však týka skôr spôsobu, akým dosiahnuť požadovaný výsledok. Ciest je viacero a riešením by mohli byť napríklad batérie s tuhým elektrolytom. Výroba článkov by potom podľa odhadov klesla o 40 %. Výrazne by sa ušetrilo na materiáloch aj na výrobnom procese.