Spolupráca BMW a Toyoty na vodíkových technológiách nie je novinkou. Okrem partnerstva pri vývoji a zavádzaní technológie palivových článkov do veľkosériovej výroby sú obe spoločnosti aj zakladajúcimi členmi združenia Hydrogen Council (Vodíková rada), ktoré má dnes už viac ako 130 členov popredných energetických, dopravných, priemyselných a investičných spoločností.
Spoločnosti BMW Group a Toyota Motor Corporation spoja svoje sily pri vývoji systému pohonu pre osobné vozidlá. Automobilky spolu konkrétne vyvinú tretiu generáciu pohonu na palivové články. Výsledok tohto spoločného úsilia sa dostane do jednotlivých modelov značiek BMW a Toyota a zákazníkom rozšíri ponuku vozidiel s palivovými článkami, pričom posunie víziu vodíkovej mobility o krok bližšie k realite.
Bohatšiu históriu s palivovými článkami má Toyota, ktorá priniesla na trh dve generácie vodíkového modelu Mirai. Na príchod sériového vodíkového modelu sa po testoch pilotnej flotily vozidiel BMW iX5 Hydrogen pripravuje aj bavorská značka. Prvý sériový vodíkový model BMW príde na trh v roku 2028 a využije novú, spoločne vyvinutú generáciu vodíkových článkov.
"Sme svedkami míľnika v automobilovej histórii: globálny výrobca prémiových automobilov predstaví prvé sériovo vyrábané vozidlo s pohonom s palivovými článkami. Napájané vodíkom a poháňané duchom našej spolupráce ukáže, ako technologický pokrok dokáže tvarovať mobilitu budúcnosti," povedal Oliver Zipse, predseda predstavenstva spoločnosti BMW AG. "Zároveň odštartuje éru výrazného dopytu po vozidlách s palivovými článkami," dodal Zipse.