Model i3 s obývačkovým interiérom? Nemecká automobilka priniesla do Las Vegas zaručene najkomfortnejší elektromobil.
Výstava Consumer Electronics Show v Las Vegas tento rok ukázala to najlepšie zo štýlovej elektroniky. Keďže autá vstupujú do tejto sféry čoraz intenzívnejšie, nemohli chýbať. Elektrické BMW i3 sme už v našej redakcií testovali. Verzia Urban Suite je však z úplne iného súdka a ak vôbec vojde do predaja, bude iba v obmedzenom počte.
Automobily, ktoré sa radia do veľkostne menších kategórií, prerobila automobilka na pojazdné obývačky. Urban Suite je názov radu vozidiel, ktorým chce BMW naznačiť, že pri pocite luxusu nejde o veľkosť auta. A skutočne sa im to darí. V interiéri totiž nájdete veci, ktoré by ste inak očakávali skôr v obývačke svojho bytu ako v elektromobile.
Prvým pozitívom sú nástupné dvere, ktoré sa otvárajú proti sebe podobne ako pri autách Rolls Royce. Absencia stredového stĺpika otvára nové možnosti priestoru, vďaka ktorým sa lepšie nastupuje. Dizajnéri ubrali z kožených materiálov a do návrhov zakomponovali viac dreva a textilu. Do sedenia, ktoré vyzerá, akoby niekto ukradol kreslo z dizajnérskeho obchodu a vložil ho do auta, namontovali vývojári sadu reproduktorov. Tá pomáha rušiť šum a umocňuje dojem pokoja a ticha. Zároveň môže cestujúci telefonovať a počúvať hudbu bez toho, aby akokoľvek vyrušoval vodiča
Vedľa sedadla sa nachádza dizajnový stolík na veci a lampa ovládaná dotykom. V prípade, že by ste si chceli vyložiť nohy, "babičkina taburetka" prerobená do moderných kriviek, je posuvná. Prispôsobí sa každému.
Za spomenutie stoja aj recyklované a certifikované materiály, ktoré sú z hľadiska udržateľnosti pre automobilky a ich CSR imidž (spoločenská zodpovednosť) podľa nás povinnou jazdou.
Musíme priznať, že vo verzií Urban Suite sme sa neviezli. Do interiéru si môžu sadnúť iba tí, ktorí sa ešte dozajtra (10.1.) zúčastnia výstavy a objednajú si na ňu alebo z nej odvoz. Podobne ako nás na Slovensku zviezla Škoda Scala, tak čaká Američanov BMW i3 Urban Suite. Zaujala nás však pokrokovosť riešenia. V dobe, kedy väčšina ľudí sedí v autách sama a zvyšné štyri sedadlá len tak preváža zo strany na stranu, má len málokto tú odvahu nepotrebné sedadlá zrušiť. Na druhej strane, toto auto bude určené skôr pre zákazníkov, ktorí majú svojho vodiča. Alebo pre všetkých mužov, ktorí v aute čakajú na svoje ženy až príliš dlho.