Mníchovská automobilka plánuje ďalší elektromobil. Tentokrát bude niesť konvenčnejší dizajn, no supermoderné technológie. Prísť by mal už v roku 2021.
Kto nezachytil elektrickú ponuku BMW, asi ani nežije. Minimálne nežije autami. Čisto elektrické modely značky so sebou priniesli nielen alternatívny pohon, ale aj fascináciu a prekvapenie. Model i3 sme v našej redakcií testovali, model i8 tiež. Dve autá s rozličnými názvami, určením, aj výzorom. Jedno z nich športová placka, druhé mestský nákupný košík. A práve vďaka tomu ich spájal jeden spoločný menovateľ. Extravagantný dizajn.
V dnešnej dobe už elektromobil nie je iba pre vášnivých ekológov, hipsterov a pozérov. Ich význam podstatne stúpol, a na to musí automobika zareagovať. Model i4, ktorý predstaví o menej ako dva roky, tak bude podstatne konvenčnejší svojim dizajnom, no stále sľubuje radosť z jazdy. Informuje o tom nemecký portál Heise Autos.
Nové BMW tak bude vyzerať podobne ako napríklad "trojka" s dizajnom, ktorý ho na prvý pohľad neodlíši. No rozdiel bude cítiť predovšetkým v technológiách. Automobilka kvôli riešeniu otázky alternatívneho pohonu zriadila vývojové centrum priamo v Mníchove, ktoré má za cieľ zlepšiť vlastnosti autobatérií. Do roku 2030 by chceli dosiahnuť až dvojnásobnú kapacitu v porovnaní s dnešnou i3.
Z hľadiska výstavby auta pôjde pri i4 o akúsi fúziu radov 3 a 4. Technicky sa bude auto podobať na tretí rad, dizajnovo zase na Gran Coupé verziu radu 4. Prídu aj dve motorizácie. Jedna so zadným pohonom kolies, pri ktorej bude elektromotor na zadnej náprave a jedna s pohonom všetkých kolies, kde uvidíme na dvoch nápravách dokopy dva elektromotory. Batérie budú uložené v podlahe auta. Už dnes sa počíta s tým, že oproti modelu i3 budú tenšie aj menšie. Kapacita ostane nezmenená.
Technické detaily si zatiaľ automobilka necháva pre seba. Na jednej strane preto, lebo ide o tajomstvo, na druhej strane preto, lebo pri viac ako roku do spustenia produkcie sa ešte môže mnohé zmeniť. V závislosti od voľby pohonu však očakávame dych berúce výkony od 220 do 390 kW. Dostať sa z 0 na 100 km/h pod štyri sekundy by tak nemal byť problém. Batéria, ktorú si BMW samo vyvíja, bude vážiť iba 550 kg a vystačí až na 600 km dojazdu. Zmení sa aj spôsob výroby, nemala by obsahovať vzácne zeminy.
Titulná fotografia: BMW i4 podstupuje testy výkonu v mrazivých podmienkach (Marec 2019)