Spoločnosť Our Next Energy (ONE), sídliaca v Michigane, namontovala svoju batériu Gemini s duálnym chemickym zložením do BMW iX a zvýšila jeho dojazd na 978 km podľa európskeho cyklu WLTP. Batéria Gemini obsahuje články s rôznym chemickým zložením.
Časť článkov je litium-železo-fosfátových a v batérii sú využívané pri kratších jazdách do 240 km. Pri dlhších cestách Gemini využíva bezanódové články s vysokou hustotou energie, ktoré poskytujú dodatočný dojazd 724 km prenosom energie prostredníctvom patentovaného vysoko účinného meniča jednosmerného prúdu na jednosmerný prúd od spoločnosti ONE.
V spojení s meničom jednosmerného prúdu na jednosmerný prúd tieto dva články spolupracujú a ponúkajú viac ako 950 km na jedno nabitie. Zjednodušene povedané, keď sa vybijú litium-železo-fosfátové články, tak sa o slovo prihlásia bezanódové články s vysokou energetickou hustotou. Neslúžia však priamo na pohon elektromotora, ale na nabitie litium-železo-fosfátových článkov.
Takéto riešenie umožnilo podľa slov spoločnosti ONE ušetriť 20 % lítia a 60 % grafitu, čo má pozitívny vplyv na životné prostredie aj cenu batérie. ONE zároveň tvrdí, že batéria Gemini poskytuje najvyšší dojazd spomedzi batérií, ktoré sa zmestia do štandardného 300 až 400 l priestoru pre batérie vo vozidlách.
Spojenie elektromobilu s batériou Gemini neznamená, že ju BMW bude ponúkať vo svojich vozidlách. Ide o projekt spoločnosti ONE, ktorá len využila BMW iX na test.
Zdroj: Our Next Energy