Autonómne riadenie druhého stupňa sa objavilo už na obrovskom množstve modelov. Autonómne riadenie Level 3 ako prvý začal ponúkať Mercedes na svojich vozidlách Triedy S a elektromobiloch EQS. Teraz sa k Mercedesu pridáva aj BMW a autonómne riadenie Level 3 ponúkne na svojej vlajkovej lodi BMW radu 7.
Aj bavorská automobilka si pripíše jedno svetové prvenstvo. Stane sa prvou automobilkou na svete, ktorá v tom istom vozidle získala schválenie pre kombináciu asistenčného systému riadenia úrovne Level 2 (BMW Highway Assistant) a systému úrovne Level 3 vo forme BMW Personal Pilot L3.
Level 2
Pokročilá funkcia úrovne Level 2 výrazne zvyšuje komfort na dlhých cestách najmä vďaka svojej schopnosti pracovať pri rýchlostiach až 130 km/h. BMW Highway Assistant predstavuje doplnkovú funkciu Asistenta riadenia a jazdného pruhu, ktorú možno použiť na diaľniciach so štrukturálne oddelenými jazdnými pruhmi. Na takýchto úsekoch cesty môže vodič na dlhší čas zložiť ruky z volantu a pohodlne si ich umiestniť za predpokladu, že bude naďalej venovať pozornosť tomu, čo sa deje na ceste a môže kedykoľvek znovu prevziať riadenie.
Počas jazdy v čiastočne autonómnom režime dokáže BMW radu 7 Sedan meniť jazdný pruh aj bez toho, aby vodič musel znova chytiť volant. Umožňuje to Asistent aktívnej zmeny jazdného pruhu, ktorý vykonáva pohyby volantom potrebné pre predbiehací manéver a podľa potreby upraví rýchlosť vozidla v momente, keď to dopravná situácia dovolí. Okrem toho môže vodič potvrdiť začiatok zmeny jazdného pruhu navrhnutú týmto systémom jednoduchým pohľadom do vonkajšieho spätného zrkadla.
Level 3
Vysoko autonómna jazda úrovne Level 3 znamená, že vodiči môžu zložiť ruky z volantu a dočasne odvrátiť pozornosť od vozovky za určitých podmienok pri rýchlostiach do 60 km/h. Vysoko autonómne systémy dokážu úplne prevziať riadenie v špecifických situáciách, napríklad v dopravných zápchach na diaľnici. To dokonca umožňuje vodičom vykonávať vo vozidle ďalšie činnosti, ako sú telefonovanie, čítanie, písanie správ, práca, alebo streamovanie videí. Na vyzvanie vozidla musí byť vodič vždy pripravený prevziať v priebehu niekoľkých sekúnd riadenie. Napríklad, ak prechádza popri prácach na ceste.
Kombinácia všetkých týchto asistenčných jazdných systémov v jednom vozidle predstavuje významný pokrok a ponúka komplexný súbor funkcií pre pohodlnejšiu a uvoľnenejšiu jazdu na dlhých aj krátkych cestách. „Spojením oboch technológií v novom modeli BMW radu 7 stanovujeme nové štandardy v automobilovom priemysle,” hovorí Dr. Mihiar Ayoubi, senior viceprezident Driving Experience BMW Group. „V tomto procese zdôrazňujeme náš záväzok ponúknuť našim zákazníkom bezpečný, pohodlný a inovatívny zážitok, ktorý by umocnil ich radosť z jazdy.”
Systémy BMW Highway Assistant a Driving Assistant Professional tvoria súčasť voliteľného balíka BMW Personal Pilot L3 dostupného výhradne v Nemecku za cenu 6 000 eu. Vodiči už dodaných vozidiel vybavených voliteľným balíkom BMW Personal Pilot L3 si môžu BMW Highway Assistant od augusta 2024 pridať do ponuky funkcií bezplatne.