Informácie o "funkciách na požiadanie" v automobiloch, ktoré si môžete kedykoľvek predplatiť, sme už priniesli viackrát, veľmi aktívne je v tomto smere BMW. V USA zaviedlo napríklad predplatné 25 dolárov na 15 mesiacov za funkciu Traffic Camera a v Kórei sa za 10 eur dala predplatiť funkcia vyhrievania volantu, prípadne vyhrievanie sedadiel.
Automobilky sa v tomto smere stále len učia, čo funguje a čo nie. Napríklad predplatné za vyhrievané sedadlá vyvolalo vo verejnosti skôr kontroverznú negatívnu reakciu a vo všeobecnosti nebolo prijaté pozitívne.
"Máme s tým určité skúsenosti a testovanie, ako zákazník reaguje, je súčasťou tohto procesu," vysvetlil Pieter Nota, člen predstavenstva BMW pre predaj a marketing, pre portál Autocar.
"To, čo už nerobíme – a to je veľmi dobrý príklad – je ponúkanie vyhrievania sedadiel týmto spôsobom. Je to buď vo výbave alebo nie. Ponúkame ho z výroby a buď ho máte, alebo ho nemáte. Mysleli sme si, že zákazníkovi poskytneme ďalšiu službu tým, že ponúkneme možnosť aktivovať si ho (vyhrievanie sedadiel) neskôr, ale akceptácia zo strany používateľov nie je taká vysoká. Ľudia majú pocit, že platia dvakrát – čo v skutočnosti nebola pravda, ale vždy hovorím, že vnímanie je realita. Takže to bol dôvod, prečo sme to zastavili," povedal Nota.
Príkladom toho, čo BMW bude ponúkať v rámci predplatného, sú softvérové služby. Nota ako príklad uviedol stiahnutie parkovacieho asistenta. Ľudia podľa neho vedia, že je to časť softvéru, ktorý si môžu stiahnuť za poplatok. "Je to rovnaké ako sťahovanie filmu, alebo ďalšej funkcie v aplikácii. To je akceptované a robíme to čoraz úspešnejšie," dodal Note.