S úplne novým a minimalistickým dizajnom je BMW iX prvým reprezentantom novej generácie vozidiel BMW. Jeho konštrukcia a dizajn sa vyvíjali zvnútra smerom von. Model BMW iX vznikol tak, aby vodičovi a pasažierom poskytol "novú kvalitu života a pohodlia".
Vysoký výkon a rýchle nabíjanie
BMW iX sa začne vyrábať v závode BMW Dingolfing od druhej polovice roka 2021 ako nová technologická vlajková loď spoločnosti BMW Group. Spojí najnovšie výdobytky spoločnosti v strategických oblastiach inovácií ako sú Dizajn, Automatizovaná jazda, Konektivita, Elektrifikácia a Služby. Piata generácia technológie BMW eDrive pozostáva z dvoch elektromotorov, výkonovej elektroniky, technológie nabíjania a z vysokonapäťovej batérie. Pohonná jednotka sa vyrába trvalo udržateľným spôsobom bez využívania nebezpečných surovín, známych ako vzácne zeminy. Podľa najnovších výpočtov dosiahne maximálny výkon viac ako 370 kW (500 k). To znamená, že model BMW iX bude mať dosť sily na to, aby zvládol zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 5 sekúnd.
BMW
BMW sľubuje aj výnimočne dobrú spotrebu. Na základe predbežných výsledkov testovacieho cyklu WLTP by to malo byť menej ako 21 kWh na 100 kilometrov. Vysokonapäťové batérie s kapacitou viac ako 100 kWh by podľa cyklu WLTP mali zabezpečiť dojazd do vzdialenosti viac ako 600 kilometrov. Nová nabíjacia technológia modelu BMW iX umožňuje rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom až do výkonu 200 kW. Takto sa môže batéria nabiť z 10 na 80 percent za menej ako 40 minút. To znamená, že za desať minút získa batéria energiu na ďalších 120 km. Nabitie vysokonapäťovej batérie prostredníctvom 11 kW nástennej nabíjačky Wallbox potrvá menej ako 11 hodín.
Automatizovaná jazda
Nový technologický základ, ktorý sa prvý raz predstaví v modeli BMW iX, poskytne platformu pre výrazný pokrok v oblastiach automatizovanej jazdy a digitálnych služieb. Napríklad úroveň výpočtového výkonu sa oproti predchádzajúcim modelom zvýšila 20-násobne. To znamená, že zo snímačov vozidla sa dá spracovať dvojnásobný objem údajov ako predtým.
"Novinka iX má vyšší výpočtový výkon na spracovanie dát a výkonnejšiu technológiu snímačov ako najmodernejšie vozidlá v našom aktuálnom modelovom portfóliu. Vozidlo je pripravené na využívanie sietí 5G, poskytne nové a vylepšené funkcie automatizovanej jazdy a parkovania a bude ho poháňať piata generácia nášho elektrického pohonu,” vraví Frank Weber, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za vývoj.
Predná maska slúži ako informačný panel
BMW iX má dĺžku a šírku porovnateľnú s aktuálnym modelom BMW X5, pričom výška a klesajúca línia strechy sú zhodné s BMW X6. Veľkosť diskov kolies pripomína BMW X7. Dizajnéri využívali prelisy iba minimálne a skôr stavili na jemnejšie línie. Okolo blatníkov zas nájdeme takmer pravouhlé tvary. Centrom prednej časti je výrazná a vertikálne tvarovaná maska chladiča. Keďže elektrický pohon modelu BMW iX potrebuje iba malé množstvo chladiaceho vzduchu, maska chladiča je úplne zakrytá. Jej úloha je v tomto prípade čisto digitálna a nachádzajú sa tu funkcie informačného panelu. Maska chladiča sa premenila na inovatívne a multifunkčné technologicky vyspelé rozhranie pre pokročilé asistenčné systémy vodiča, ktorými model BMW iX dláždi cestu k automatizovanej jazde.
BMW
Medzi ďalšie zaujímavé prvky patria najužšie predné svetlomety, použité na sériovo vyrábanom modeli značky BMW, zapustené kľučky dverí (vyskočia po stlačení tlačidla), bezrámové bočné dvere, veko batožinového priestoru bez kĺbov, rozprestierajúce sa po celej zadnej časti a mimoriadne úzke zadné svetlá. Plniace hrdlo kvapaliny do ostrekovača nájdeme pod logom BMW na kapote a zadná parkovacia kamera má svoje miesto pod logom BMW na veku batožinového priestoru.
Technológie v interiéri ostávajú skryté
BMW iX prináša nové usporiadanie interiéru. Konštrukcia pohonu vozidla sa zaobišla bez stredového tunela. Vďaka tomu je interiér otvorenejší, vzdušnejší a poskytuje viac miesta na nohy vpredu aj vzadu. Obrazovky a ovládacie prvky sa minimalizovali iba na to najpodstatnejšie, čo má umocniť pocit jednoduchého interiéru. Používanie skrytej technológie sa v interiéri prejavuje na množstve prvkov vrátane reproduktorov, zabudovaných mimo zraku posádky, zložito tvarovaných výduchoch vzduchu, vyhrievaných povrchov a projektora BMW Head-up displeja, zapusteného do palubnej dosky.
BMW
Zakrivený displej BMW Curved Display tvorí súčasť novej generácie operačného systému BMW Operating System. Za povšimnutie stojí šesťuholníkovo tvarovaný volant, či kolískový prepínač automatickej prevodovky.