Autosuv.sk

Ostatné

BMW Vision Driving Experience slúži na testovanie nového "supermozgu"

Supermozgom je nová centrálna riadiaca jednotka Heart of Joy, ktorá pracuje desaťkrát rýchlejšie. Vysokovýkonná jednotka riadi zrýchlenie a brzdenie, stabilizáciu vozidla, dynamické funkcie riadenia a ovládanie nabíjania.
BMW Vision Driving Experience slúži na testovanie nového "supermozgu"

Zámer spoločnosti BMW Group s novým vysokovýkonným prototypovým testovacím vozidlom BMW Vision Driving Experience je predvádzať radosť z jazdy až po fyzické limity. Testovacie vozidlo Vision Vehicle nie je určené na sériovú výrobu, ale slúži ako skúšobné zariadenie pre technológiu riadenia pohonu a dynamiky jazdy vyvinutú špeciálne pre Neue Klasse, ďalšiu generáciu vozidiel značky BMW a automobilka BMW ju označuje ako Heart of Joy (Srdce radosti).

Prototyp vozidla otestoval schopnosti riadiacej jednotky Heart of Joy v teste odolnosti v priestoroch BMW Performance Driving Center v americkom Spartanburgu.

Výhody Heart of Joy bude následne využívať každý plne elektrický model Neue Klasse. Prvé elektrické vozidlo Neue Klasse s vyššou stavbou (SUV) sa začne sériovo vyrábať koncom tohto roka v závode v maďarskom Debrecíne.

Výpočtový výkon je teraz desaťkrát vyšší

Riadiaca jednotka Heart of Joy pre podriadené funkcie pohonu, bŕzd, nabíjania, rekuperácie a riadenia spracováva informácie desaťkrát rýchlejšie ako predchádzajúce systémy. V spolupráci so softvérom BMW Dynamic Performance Control ovláda Heart of Joy všetky funkcie dynamiky jazdy s úplne novou úrovňou rýchlosti a presnosti.

Riadiaca jednotka bola vyvinutá úplne interne na základe skúseností v oblasti dynamiky jazdy. Prototyp Vision Vehicle vyvinie krútiaci moment 18 000 Nm. Dôvodom je, že ak sa riadiaci systém dokáže vysporiadať s explóziou sily takejto veľkosti, bez problémov zvládne aj požiadavky na každodenné jazdenie.

V architektúre elektroniky vozidiel Neue Klasse predstavuje Heart of Joy jednu zo štyroch centrálnych riadiacich jednotiek a prvýkrát spája funkcie pohonu a dynamiky jazdy. Tieto inovatívne riadiace funkcie chráni niekoľko patentových prihlášok.

Vysokovýkonná jednotka riadi zrýchlenie a brzdenie, stabilizáciu vozidla, dynamické funkcie riadenia a ovládanie nabíjania. Centrálna výpočtová jednotka a zladený interne vyvinutý softvér BMW Dynamic Performance Control umožňujú všetkým pripojeným ovládacím prvkom reagovať priamo a s minimálnym oneskorením: latencie sú v rozsahu milisekúnd. Naproti tomu konvenčné systémy majú samostatné riadiace algoritmy pre pohon a brzdy. To znamená, že neumožňujú plné využitie potenciálu vozidiel s výkonnými elektrickými pohonmi.

Presné prejazdy zákrut a najhladší proces zastavenia v histórii vozidla

BMW si sľubuje od kombinácie Heart of Joy a BMW Dynamic Performance Control doteraz nevídanú vyváženosť a istotu v zákrutách. Hovorí o pôsobivej trakcii a výnimočnej presnosti prejazdu v zákrutách. Na ovládanie stačí menej riadiacich vstupov a vozidlo udržiava trajektóriu presnejšie a stabilnejšie. To pomáha vozidlu vyvinúť konzistentné, reprodukovateľné správanie v zákrutách a umožňuje mu intuitívnejšie a plynulejšie riadenie.

Pri nízkych rýchlostiach, napríklad pri jazde v dopravnej zápche, alebo pri parkovaní, zaisťujú priame prenosy signálov a rýchle spracovanie informácií ešte lepší zážitok z jazdy. V jazdných režimoch D, alebo B, alebo pri použití adaptívneho systému na udržiavanie rýchlosti, parkovacej brzdy, alebo parkovacej polohy prevodovky, zastavenie a opätovné naštartovanie plynule splývajú.

Rekuperácia zvyšuje účinnosť o 25 percent

Okrem toho integrované riadenie pohonu, brzdenia a rekuperácie energie umožňuje udržateľnejšie využívanie energie. Až 98 percent vodičov nepotrebuje brzdiť pomocou konvenčných bŕzd. Na bežné každodenné jazdenie postačuje brzdná sila generovaná pomocou rekuperácie energie. Klasické trecie brzdy potom zasahujú len pri prudkom brzdení, napríklad v núdzovej situácii. Celkovo tento systém zvyšuje účinnosť až o 25 percent.

Testovacie vozidlo BMW Vision Driving Experience pomocou podsvietených farebných kódov na diskoch kolies ukazuje, v akom režime Heart of Joy práve pracuje: zrýchlenie indikuje zelená farba, rekuperáciu energie modrá a brzdenie pomocou trecích bŕzd oranžová farba.

V budúcich vozidlách značky BMW začnú pracovať úplne nové supermozgy. Tieto vysokovýkonné počítače šikovne spoja rôzne prvky, ktoré predtým fungovali oddelene. Supermozog Heart of Joy umožňuje spojenie štyroch dôležitých riadiacich jednotiek do jedného vysokovýkonného počítača.

Ďalšie tri supermozgy riadia ďalšie funkcie vrátane autonómnej a vysoko autonómnej jazdy, infotainmentu a základných funkcií, ako sú klimatizácia a systémy zvyšujúce komfort, prístup do vozidla, ako aj vnútorné a vonkajšie osvetlenie.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní