Tretia generácia prinesie oveľa viac ako len väčšie obličky. Nové bude v podstate všetko od rozmerov až po niektoré motory.
BMW v roku 2008 začalo písať úplne novú históriu automobilizmu. Akokoľvek nadnesene to znie, je to skutočne pravda. Pred jedenástimi rokmi začal vznikať pojem SUV Coupé alebo, ako to radi nazývajú v BMW, Sports Activity Coupé. Vozidlo, ktoré na začiatku každý považoval za nezmysel kvôli nepraktickosti, sa zmenilo na úspešný príbeh. Tretiu generáciu ohlásila mníchovská automobilka v momente, kedy sa čísla predajnosti auta blížia k pol miliónu. BMW hovorí o čísle 443 000 predaných kusov.
Nová generácia sa predvedie naživo prvýkrát v septembri na autosalóne vo Frankfurte. O najväčších rozdieloch nám už povedala samotná automobilka. Dá sa povedať, že napriek zachovaniu ikonických dizajnových čŕt, sa zmenilo takmer všetko. V exteriéri najviac upúta nová predná maska chladiča. Každou generáciou sa obličky pod modro-bielym znakom stále zväčšujú. Oveľa väčšou zmenou prešla karoséria samotná. Nová X6 je o 2,6 cm dlhšia a o 1,5 cm širšia. Jej výška však klesla o šesť centimetrov. Rázvor zase narástol o 4,2 centimetra. Len na základe čísel usudzujeme, že zmeny skutočne bude cítiť. Nižšie ťažisko a väčšie rozmery auta zlepšia jazdné vlastnosti. Výraznejší bude pravdepodobne nárast vnútorného priestoru. Štyri centimetre už posádka iste pocíti.
V novom BMW X6 bude automobilka prvýkrát ponúkať aj svietiacu prednú masku. Spomínané obličky sa rozžiaria a budú doplnkom dennému svieteniu. Či bude táto funkcia dostupná aj v Európe, nevieme povedať. Mercedes už svietiacu hviezdu ponúka, no európske zákony zakazujú jej aktivovanie počas jazdy.
V interiéri čakáme najmä veľký multimediálny displej a veľký displej nahrádzajúci prístrojový panel. Novú X6 dostanete už v základe v koži a s vyhrievaním. Za doplatok si môžete doobjednať také extravagantné drobnosti, akými sú napríklad sklenené voliče a páčky. Najväčším prepychom bude Bowers & Wilkins Diamond audiosústava s dvadsiatimi reproduktormi.
Známa je už aj motorizácia nového modelu. Auto bude dostupné vo výbavách Sport, M Sport a M Performance. Ponúka preto dva naftové a dva benzínové agregáty. 30d a 40i sú tie "lacnejšie" radové šesťvalce. Motor M50d môžeme poznať z najvýkonnejších modelov značky. Ide o trojlitrový šesťvalec dopovaný štyrmi turbami. Najväčším ťahúňom by však mala byť absolútne top špecifikácia, motor M50i. Ide o úplne novo vyvinutý osemvalec s objemom 4,4 litra. Vďaka nemu dokáže ťažká X6 pokoriť stovku iba za 5,2 sekundy. Jeho výkon je 300 kW. Všetky autá majú v štandardnej výbave osemstupňovú automatickú prevodovku.
Na poli technológií prichádza nová X6 aj s technológiou Dynamic Damper Control, ktorá mení tuhosť tlmičov. Jej cieľom je zabezpečiť súčasne príjemnú aj dynamickú jazdu. Vždy podľa potreby. Asistenčné systémy, ako adaptívny tempomat sledujúci asi všetko, sú samozrejmosťou. Vylepšený bude parkovací asistent, ktorý vytvorí 3D obraz okolia vozidla pre lepšie parkovanie. Súčasťou systému je aj pamäť okolia. Ak teda budete vyparkovávať ráno z miesta, auto si bude pamätať, ako to naokolo vyzeralo včera, keď ste vparkovávali. Váš výjazd bude preto jednoduchší.
Nový inteligentný asistent vás, podobne ako Siri, bude počúvať na slovo. Je prepojený s Office 365 aj so Skype for Business. Hlasovým pokynom tak budete môcť začať napríklad konferenčný hovor alebo zadať pripomienku do kalendára. Novinkou je aj využívanie NFC. Vďaka nemu nebudete musieť nosiť kľúče. Ten si cez aplikáciu jednoducho nahráte do telefónu.
Nové BMW X6 príde na trh oficiálne až v decembri 2019. Už dnes sa však v niektorých krajinách dá predobjednať. Práve vďaka predobjednávkam by sme ho na ceste mohli vidieť už v novembri. Cena bude začínať približne na úrovni 77 000 eur.