Ak nedôjde po nehode k bezpečnému odpojeniu batérie, riziko vzniká nielen pre posádku, ale aj záchranné zložky.
Po nehode elektromobilu je situácia niekedy komplikovanejšia, ako v prípade bežného auta. Hovoríme o extrémnych prípadoch, keď je potrebné vyprostenie pasažierov, prípadne hasenie požiaru. Ak nedôjde k bezpečnému odpojeniu batérie, riziko vzniká nielen pre posádku, ale aj záchranné zložky. Dokumentuje to aj dávnejšie vyjadrenie jedného z hasičov po havárii Tesly. "Pokiaľ dôjde k vyprosťovaniu, to je moment, kedy prichádza skutočné riziko, pretože idem rezať do vozidla a chcem si byť istý, že nerežem cez elektrický kábel", povedal kapitán hasičov zo San Jose, Mitch Matlow. Automobilky na takéto problémy myslia a využívajú systémy na predídenie riziku. Svoj systém dodáva pre elektromobily a hybridy aj jeden z najväčších dodávateľov v automobilovom priemysle, spoločnosť, Bosch. Nemecká firma nekonkretizovala, ktoré automobilky systém využívajú, popísala však spôsob, ako funguje.
Pri poškodení káblov v prípade nehody sa môže elektrický prúd dostať do kovových častí karosérie. Zabrániť tomu majú polovodičové čipy, ktoré sú súčasťou pyrotechnického bezpečnostného systému. Úlohou systému je nechať "vybuchnúť" celé časti kábla, pripájajúceho vysokonapäťovú batériu. Polovodičové čipy s rozmerom 10 x 10 mm vážia iba pár gramov, no majú dôležitú úlohu. Spustia celú reakciu, ktorá sériou malých explózií bezpečne preruší kábel medzi batériou a výkonovou elektronikou, čím eliminuje riziko elektrického šoku a požiaru.