Autosuv.sk

Ostatné

Bosch vďaka novému lidaru zreálňuje autonómnu jazdu

Dnešné autá vidia svet ako človek s výrazne zhoršeným zrakom, aj preto nemôžu šoférovať samé. Zmeniť to chce Bosch, ktorý ohlásil nasadenie prvého sériového lidaru s dlhým dosahom.
Bosch vďaka novému lidaru zreálňuje autonómnu jazdu

Dnešné autá vidia svet ako človek s výrazne zhoršeným zrakom, aj preto nemôžu šoférovať samé. Zmeniť to chce Bosch, ktorý ohlásil nasadenie prvého sériového lidaru s dlhým dosahom.

Technológia autonómneho riadenia auta mala doteraz veľkú trhlinu, popravde nielen jednu. Tou základnou bol chýbajúci "zmyslový orgán". Sériové vozidlá s funkciou autonómneho riadenia (druhého stupňa) sa spoliehali na kameru a radar. Problémom radaru je, že nie vždy dokáže identifikovať všetky objekty v premávke. Ťažkosti mu podľa firmy Bosch robí napríklad motorka. Výrazne mu v tomto ohľade pomáha kamera, stačí však, aby bola oslepená svetlom protiidúceho auta a problém je na svete. Aj preto potrebujú vozidlá s tretím a vyšším stupňom autonómnej jazdy ďalší zmyslový orgán. V automobilovom priemysle sa už dlhšie vie, že ním bude lidar, zariadenie, využívajúce laser na meranie vzdialenosti objektov. Ide o jeden z najdrahších prvkov celého systému autonómneho riadenia. Jeho cena sa pohybuje v oblasti päťciferných čísel, aj preto sa zatiaľ nedostal do sériovej výroby žiadny lidar s dlhým dosahom. 

Zmeniť to plánuje spoločnosť Bosch, ktorá ukáže nový lidar už budúci týždeň v Las Vegas. Nový senzor bude pokrývať krátku aj dlhú vzdialenosť, čiže vozidlo sa naň spoľahne pri jazde v meste aj na diaľnici. Bosch chce znížiť cenu tejto technológie a dostať ju do sériovej výroby. "Vyplnením medzery v senzoroch Bosch robí autonómne riadenie životaschopným", komentoval nasadenie lidaru člen správnej rady nemeckej spoločnosti Bosch, Harald Kroeger. Výhodou lidaru je, že dokáže sledovať vo vysokom rozlíšení na veľkú vzdialenosť veľké spektrum objektov, vrátane nekovových objektov, ako napríklad skaly na ceste. Vďaka tomu má systém autonómneho riadenia dosť času na manéver. 

Bosch sa vo veľkom sústredí na ďalší vývoj senzorov. Ich kamery dokážu zistiť a identifikovať rôzne kategórie objektov ako vozidlá, chodci, bicykle a zároveň "zmerať" ich pohyb. Najnovšia generácia radaru si zas pri sledovaní okolia lepšie poradí so zlým počasím a zhoršenými svetelnými podmienkami, upozornil vo svoje tlačovej správe Bosch.

Tagy

Pokračovať v čítaní