Autosuv.sk

Ostatné

Brabham BT62 je začiatkom znovuzrodenia slávnej značky známej z F1

Dlhodobým cieľom Brabham Racing je pretekanie v Le Mans. Prvým krokom je superauto BT62, určené výlučne na pretekársku trať.
Brabham BT62 je začiatkom znovuzrodenia slávnej značky známej z F1

Dlhodobým cieľom Brabham Racing je pretekanie v Le Mans. Prvým krokom je superauto BT62, určené výlučne na pretekársku trať.

Značka Brabham má už 70-ročnú históriu. Písať sa začala v roku 1948, keď Jack Brabham debutoval na okruhu Paramata Park Speedway. Veľká časť histórie Brabhamu je spojená s účinkovaním v F1, ktoré sa skončilo v roku 1992. Za vzkriesením značky Brabham Racing v roku 2014 stojí najmladší syn Jacka Brabhama, David. Začiatkom 90-tych rokov neúspešne nakukol do sveta F1, neskôr zvíťazil na legendárnych vytrvalostných pretekoch v Le Mans. Podarilo sa mu to dvakrát v kategórii GT1 a v roku 2009 aj v najvyššej kategórii prototypov LMP1 v Peugeot 908 HDi FAP. V roku 2014 po smrti Jacka Brabhama ohlásil David znovuzrodenie značky Brabham. Výsledkom posledných rokov je nový model s označením BT62. Superauto, určené výlučne na pretekársku trať, už na prvý pohľad vyniká výraznými tvarmi. Obrovské prítlačné krídlo vzadu, difúzor a ďalšie časti neslúžia len na okrasu, o čom svedčí prítlak až 1 200 kg. Popritom je vozidlo veľmi ľahké. Využitie Kevlaru a uhlíkových vlákien znížilo hmotnosť na úroveň 972 kg bez prevádzkových náplní. V strede umiestnený atmosférický motor V8 s objemom 5,4 l produkuje výkon 522 kW a krútiaci moment 666 Nm. Brabham si novým vozidlom pripomína 70 rokov existencie, a aj preto sa na okruhy dostane len 70 kusov modelu BT62. 

Brabham BT62
zdroj: Brabham

Cena milión libier za kus (v prepočte 1,134 milióna eur) rozhodne nie je nízka. Zákazník za ňu dostane nielen slušný výkon, ale aj pretekársky interiér. Pretekárske sedadlá z uhlíkových vlákien so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi spĺňajú predpisy FIA. Odmontovateľný volant pripomína F1, čo je pri podobných autách dnes v móde. Vpravo od volantu sa nachádza zástup tlačidiel. Ovládajú sa nimi základné funkcie ako smerovky, svetlá, stierače ale aj nastavenie ABS či trakčnej kontroly. Brzdový a plynový pedál je nastaviteľný, radenie šesťstupňovej prevodovky ovláda jazdec prostredníctvom páčok pod volantom. 

Zdroj: Brabham

Nový Brabham BT62 je len začiatkom na ceste značky do sveta motošportu. Dlhodobým cieľom ostáva pretekanie v Le Mans. "Môj otec bol neuveriteľne odhodlaný uspieť a rovnako ako on som neúnavne pracoval, stavajúc na mojich skúsenostiach pretekára, lídra a mentora, nikdy nestratiac cieľ z dohľadu", komentoval svoje úsilie David Brabham.

Brabham BT62 (8 obrázkov v galérii)

Tagy

Pokračovať v čítaní