Elektrifikované brzdy má dnes Alfa Romeo Giulia a spojenie "by wire" je využívané aj v motošporte.
Nájsť dnes nové auto s mechanickým spojením medzi motorom a plynovým pedálom by asi nebolo jednoduché. Elektrické spojenie medzi plynovým pedálom a motorom je dnes štandardom. V prípade bŕzd je to iné, svetu áut vládne hydraulika. Výnimky môžeme nájsť vo svete motošportu a z radu vystupuje aj Alfa Romeo Giulia. Konštruktéri síce zachovali riešenie s brzdovou kvapalinou a vyvinutím hydraulického tlaku. Spojenie medzi pedálom a riadiacou jednotkou je však zabezpečené by wire (elektronicky). Hydraulický tlak následne vytvára jednosmerný motor bez komutátora, ovládaním guličkovej skrutky.
Systém má niekoľko výhod ako kratší reakčný čas, v brzdovom pedále necítiť "kopanie" systému ABS a môžete si nastaviť rôznu charakteristiku bŕzd a brzdového pedála. Napríklad v režime šport môžu mať brzdy ostrejšie reakcie. Najsilnejšia Alfa Romeo Quadrifoglio dokáže vďaka týmto brzdám úplne zastaviť z rýchlosti 100 km/h na trase dlhej len 32 m. Pri pohľade na sériové autá ide o vynikajúcu hodnotu. Za veľmi dobré pritom považujeme čokoľvek pod 40 m. Dodávateľom tohto typu bŕzd pre Alfu je spoločnosť Continental.
Ďalej chce svoje brzdy posunúť aj známy výrobca Brembo a rovnako sa vydá smerom elektrifikácie. Vyplýva to z rozhovoru Giovanni Canavotta, výkonného riaditeľa Bremba pre brzdné systémy s portálom Car and Driver. "Elektrifikované brzdy budú silným trendom v budúcom desaťročí. Systémy brake-by-wire nám a automobilkám skutočne dávajú flexibilitu pri ich ladení. Roky sme ich používali vo Formuly 1. V autách môžu byť ušité na mieru šoférovi a vytvárať mäkký alebo tvrdý odpor, kratší alebo dlhší pohyb pedála, veľmi podobne ako v prípade jazdných režimov podvozka a riadenia", ukázal svoj pohľad na budúcnosť Canavotto.
Na otázku, či sa hydraulické brzdy stanú minulosťou, uviedol, že uvidíme pomalú zmenu, ako v prípade prechodu z bubnových bŕzd na kotúčové. "Potrebujeme pracovať na algoritmoch, keďže elektrické systémy majú charakteristiku zapnutý/vypnutý. Veľa práce bude na pocite (pri stláčaní pedála). Ale má to veľké výhody. Elektrické signály sú lepšie manažovateľné ako hydraulické a systémy by-wire zjednodušia architektúru vozidiel", dodal Canavotto.