Exkluzívne modely Bugatti sú v poslednej dobe častou témou. Automobilka sa s nimi celkom "rozšupla." Centodieci je inšpirované modelom z 90. rokov. Z 0 na 100 zrýchli za 2,4 sekundy.
Centodieci znamená 110. Číslo 110 je pre značku momentálne priam magické, nakoľko automobilka tento rok oslavuje svoje stodesiate výročie. Ešte vo februári sme informovali o oslavách, ktoré sprevádza aj bezplatná putovná výstava. Už 23. septembra si budete môcť v OC Central prezrieť aj tie najstaršie modely, ktorými automobilka písala históriu (viac informácií TU). Pre boháčov však pripravila oveľa viac. Úplne nový model auta, ktorý navrhla výnimočne pri príležitosti svojich okrúhlych narodenín. Ponesie názov Bugatti Centodeici a je inšpirované modelom EB110.
Históriou inšpirované autá sú podľa nás receptom na úspech. Je v nich najnovšia technológia, ale zároveň aj príbeh. Tento rok bude Centodieci po modeli La Voiture Noire už druhým autom, ktoré nabralo inšpiráciu v minulosti. Na rozdiel od unikátneho čierneho diabla, z ktorého vyrobili iba jeden kus, nová "stodesina" bude dostupnejšia.
Nie každý vie, že Bugatti je v skutočnosti francúzska značka. Dlhú dobu sa však autá vyrábali v talianskom meste Campogalliano. Práve preto je aj názov auta po taliansky. Už pôvodný model EB110, na ktorý chce značka odkazovať, niesol vo svojom názve symboliku. Automobilka ho totiž predstavila verejnosti v deň, keď Ettore Bugatti oslavoval svojich 110 rokov. Už sa orientujete? Stodesať rokov značky Bugatti odkazuje na stodesať rokov zakladateľa Bugattiho. Premyslený ťah.
"Zhmotnenie tohto klasického dizajnu do nového mileniálneho výzoru bez bohapustého kopírovania bolo prinajmenšom komplikované. Museli sme vymyslieť nový spôsob skombinovania náročných aerotermálnych požiadaviek technológie Chironu a úplne odlišného výzoru," hovorí Achim Anscheidt, vedúci dizajnu. Celému autu dominujú predovšetkým prieduchy. Predné svetlá sa po príklade modelu EB110 dali z hľadiska dizajnu do úzadia a zo svetiel sú najdominantnejšie tie zadné. Prechádzajú celou šírkou. Zaujímavosťou je, že medzi jednotlivými elementmi zadných svetiel sú prieduchy horúceho vzduchu. V automobilke preto museli veľa počítať, aby tie plasty neupiekli.
Pod kapotou auta sa nenachádza pôvodná 3,5 litrová V12, ale úplne nový, štyrmi turbami preplňovaný šestnásťvalec W16, ktorý poznáme aj z Chironu. V Centodieci však bude o viac ako 70 kW silnejší a auto bude o 20 kg ľahšie. Výkon motora na úrovni 1176 kW je dychberúci už pri predstave, že toto auto zrýchli z 0 na 100 za 2,4 sekundy. Chironu však jeho titul zobrať nechce. V zrýchlení sú na tom tabuľkovo rovnako a Centodieci má maximálnu rýchlosť napriek vyššiemu výkonu a nižšej váhe elektronicky obmedzenú na 380 km/h. Chironom sa poveziete až 420 km/h.
Auto ako zo sna, poviete si. Ku koncu samozrejme musí prísť prebudenie. Ani pojem sériová výroba pri Bugatti neznamená, že auto niekedy v živote uvidíme na vlastné oči. Desať ručne vyrobených modelov a ani o jeden viac. Presne toľko ich automobilka vyrobí. Navyše, už sú aj tak rozchytané. Za sladkých osem miliónov eur.