Keď sa poobede po príchode z práce začne naraz nabíjať niekoľko elektrických áut, tak ostane na ulici tma - taká je predstava mnohých skeptikov elektromobility a priznávame, že podobná myšlienka prebehla mysľou aj nám. Riešenie tohto problému prináša Audi. Vďaka inteligentnému a optimalizovanému nabíjaniu odľahčí elektrickú sieť, modely Audi e-tron sú už na to pripravené.
Auto komunikuje so sieťou
Audi spolupracovalo na projekte s viacerými partnermi. V rámci neho simulovalo preťaženie elektrickej siete na ulici, napojenej z miestneho transformátora. K preťaženiu došlo po pripojení viacerých elektromobilov naraz. Predísť preťaženiu má práve optimalizované nabíjanie pomocou inteligentného manažmentu nabíjacej procedúry. Pri tomto procese sa využíva komunikácia medzi elektrickým autom a operátorom elektrickej siete. V praxi to prinesie odloženie nabíjania. Do úvahy sa pritom bude brať požadovaný čas odchodu vozidla a momentálne zaťaženie energetickej siete.
Na konci dňa to podľa Audi prináša win-win situáciu, teda výhody pre obe strany. Používatelia elektrických áut využijú prestoje na plné nabitie (s dynamicky sa meniacou nabíjacou kapacitou) a zároveň odľahčia energetickú sieť bez obmedzenia potrieb mobility. Všetko to umožňuje nový modul (SMGW) v domácej sieti, ktorý zabezpečí, aby auto, dom a energetická sieť "hovorili rovnakým jazykom".
Z obmedzenie získate zľavu
V praxi sa potom, podľa momentálnych možností siete, mení výkon nabíjania modelov e-tron a e-tron Sportback v intervale 11 kW až 22 kW. Obe vozidlá sú už pripravené k takémuto dynamickému nabíjaniu. V strednodobom horizonte umožní nová technológia kontrolovať pre každé auto osobitne výkon a čas nabíjania. Zákazníci, ktorí môžu nabíjať svoje auto na inom mieste, napríklad v práci, môžu dobrovoľne pristúpiť na určité obmedzenia nabíjania doma. Odmenou za to im bude zľava z ceny energie.