Na konci otáčkomeru sa nachádza červená zóna. Podľa toho, či jazdíme na benzínovom alebo naftovom motore, sa táto zóna nachádza na rozmedzí 5000-8000 otáčok za minútu. Veľa vodičov sa jazdy vo vysokých otáčkach bojí ako čert kríža. Je ale strach opodstatnený?
Účelom červenej farby na otáčkomeri je pôsobiť odstrašujúco. Vodiči sa jazde v červených otáčkach radšej vyhýbajú, a to je úplne logické. Mnohí si ale myslia, že červená zóna je akási magická línia, po ktorej prekročení sa vám začne rozpadávať auto. Nie je to tak.
Po dosiahnutí maximálnych otáčok motora vás auto varuje svetelným signálom a odpojí prívod paliva. Keď otáčky klesnú opäť pod maximálnu hodnotu, prívod paliva sa obnoví a motor zaberá ďalej. Vďaka tomuto ochrannému mechanizmu sa k zničeniu motora reálne nikdy nedostanete, pretože otáčky nevysúpia vyššie, ako je maximálna hodnota pre váš motor. Je pravda, že nie je ideálne jazdiť v červenom poli. Dôvod je však úplne iný. Pri jazde vo vysokých otáčkach sa motor viac opotrebuje. Olej a pohyblivé časti sa musia viac hýbať, a tým viac trpia. Spotreba paliva je tiež vyššia ako pri nízkych otáčkach. Ak máte strach z jazdy vo vysokých otáčkach, nemusíte sa báť. Motor všetko ureguluje za vás.
Existuje iba jedna situácia, kedy si vysoké otáčky motor nie je schopný regulovať sám. Pri zrýchľovaní na manuálnej prevodovke vás motor nepustí vyššie a vy musíte preradiť. Pri podraďovaní vám ale technicky nič nebráni v tom, aby ste zaradili príliš nízky prevodový stupeň a motor poslali na večný odpočinok. Pokiaľ idete napríklad 150 km/h a zaradíte dvojku, po spustení spojky narastú v motore otáčky natoľko, že ani odpojenie paliva neprinesie žiadnu zmenu. Vtedy motor ide niekedy aj dvojnásobne rýchlejšie, ako sú jeho parametre. Nával sily motor jednoducho neznesie a nastáva jeho smrť. Podobne ako na videu.