Vôňa nového auta je pre veľkú časť zákazníkov príjemná, neplatí to však všade.
Vôňu nového auta si neradí berú do nosa najmä Číňania. Nepríjemný zápach/odor v interiéri je podľa J.D. Power (známa globálna spoločnosť, zaoberajúca sa prieskumom spokojnosti zákazníkov) najväčším problémom na tomto trhu. Pre uvedenie na pravú mieru treba dodať, že na pach v aute sa sťažuje takmer dvojnásobný počet zákazníkov v porovnaní s druhým najpálčivejším problémom, ktorým je nadmerná spotreba paliva. Spätná väzba od zákazníkov bola v tomto posledné roky konzistentná. Viac ako 10 % šoférov sa v Číne sťažovalo na zápach v aute podľa štúdie J.D. Power. Zápach v novom aute spôsobuje najmä koža, vinyl, plasty a chemikálie, slúžiace na utesnenie, prípadne upevnenie jednotlivých častí.
Tento problém začínajú vnímať aj automobilky a reagoval na ňu aj Ford so svojím patentom. Svoje vozidlá, určené pre čínsky trh, bude "piecť". Nové riešenie je navrhnuté pre autonómne a čiastočne autonómne autá. Proces zahŕňa zaparkovanie vozidla na slnku, pootvorenie okien a prípadne aj naštartovanie motora s následným aktivovaním kúrenia a ventilátora. Na celý proces bude dohliadať softvér, ktorý získa potrebné informácie zo senzorov na hodnotenie kvality vzduchu. Vozidlo samé vyhodnotí, či sú vhodné podmienky na proces "pečenia". K niečomu podobnému dochádza pri nových autách prirodzene počas prevádzky a nezriedka to pocítia aj naše nosy, či už priamo v interiéri, alebo v okolí vozidla po zastavení. Pre Číňanov je to však zjavne nepríjemnejšie.
"Zatiaľ, čo vôňa nového auta je zakorenená v americkej kultúre, čínski zákazníci nemajú radi tento pach. Tento patent je výsledkom rokov výskumu a je iba jedným z nápadov, ktoré zvažujeme v budúcnosti používať", komentovala Debbie Mielewski z Ford Motor Company problém s vôňou nových áut v Číne.