Čínska automobilka Geely sa opäť chystá na vstup na európsky trh. Svoje nové SUV spravila podozrivo podobné nemeckému BMW X4.
Počuli ste už niekedy o automobilke Geely? Ak nie sú autá váš život, negatívnu odpoveď nebudeme zazlievať. Ide o čínskeho výrobcu automobilov, ktorý sa pod touto značkou orientuje prevažne na ázijský trh. Už tento marec však uvidíme jedno z ich vozidiel aj v Európe. Príchodom na autosalón v Ženeve hlási spoločnosť svoje záujmy dobyť európsky trh s automobilmi. Hlavné zbrane? Bohatá výbava, prívetivý dizajn a nízka cena. To všetko má ich nový model FY11. Vďaka svojmu dizajnu však nabral na kontroverznosti hneď po jeho predstavení.
Koncept SUV Coupé je dnes medzi solventnými zákazníkmi veľmi obľúbený. Hráčom ako GLC Coupé, GLE Coupé, X6, X4 alebo Q8 by mala čínska spoločnosť konkurovať tak, že pritiahne záujem menej kúpyschopných zákazníkov dostupnejšími cenami. Na solventných môže krátkodobo zapôsobiť jedinečnosťou. V tomto prípade však len v tom význame slova, ktorý značí ich nízky počet v Európe.
V skutočnosti mnohí automobiloví žurnalisti vyčítajú automobilu jeho príliš nápadnú podobnosť s už vyššie spomenutými modelmi. Zatiaľ, čo v interiéri sa automobil ponáša na Mercedes a Audi, vonkajšok je najpodobnejší BMW X4. Iste, dalo by sa diskutovať o podobnosti všetkých áut globálne. Aj my však súhlasíme s názorom, že Geely FY11 sa podobá až príliš nápadne. Veď posúďte sami.
Po debute v Ženeve automobilka zatiaľ nepotvrdila, v ktorých krajinách Európy sa predaj spustí. Medzi vstupnými trhmi môže byť aj Slovensko, ktoré pred niekoľkými rokmi testovala automobilka Qoros.
V prípade, že by automobil vstúpil na trh za rovnakých podmienok ako v Ázií, jeho cena v základnej výbave by predstavovala iba okolo 18 300 eur. Za túto cenu sa však v Európe pravdepodobne nebude predávať. Na jednej strane sú Európania náročnejší a budú považovať vyšší štandard, na druhej strane na to nie je dôvod. Zákazníci v Európe si jednoducho môžu dovoliť zaplatiť za takéto vozidlo viac.
Už základný motor by pritom mal byť poháňaný benzínovým motorom s objemom 1,5 litra a výkonom 130 kW. Silnejšia dvojlitrová varianta bude ponúkať až 177 kW. To sú veľmi konkurencieschopné čísla.