Známy čínsky holding Alibaba sa okrem e-commerce venuje aj vývoju nových technológií. Vstupuje do automobilového priemyslu a začína spolupracovať s Audi, Volvom a Daimlerom.
Holding, ktorý vznikol už v roku 1999, sa venuje predovšetkým elektronickému predaju a sprostredkovaniu predaja medzi spotrebiteľmi, ale aj podnikateľmi. Prevádzkuje napríklad aj známy Aliexpress. Jeho vedľajšou činnosťou je však okrem iného aj vývoj nových technológii, a to predovšetkým na poli umelej inteligencie. Práve táto divízia sa spojí so svetovými výrobcami automobilov za účelom zlepšenia komunikácie medzi vozidlom a domácnosťou. Zatiaľ však len na území Číny.
Podľa portálu Automotive News sa vďaka novému partnerstvu dostanú do automobilu technológie, vďaka ktorým budete schopní sa rozprávať s autami a ovládať ich na diaľku. Auto bude schopné na diaľku napríklad odomknúť, zapnúť klimatizáciu a zadávať ciele do navigácie.
"Autá sú prostredie, kde ľudia rovnako ako doma alebo v kancelárií trávia množstvo času," hovorí šéf výskumu umelej inteligencie spoločnosti, Chen Liujan. Vďaka konektivite by podľa jeho slov mohlo prísť k lepšiemu využitiu času stráveného práve prepravou.
"Dúfame, že spolupráca môže viesť k inteligentnejšiemu a presonalizovanejšiemu zážitku z mobility." Alibaba ďalej plánuje pokračovať v zlepšovaní systému. Jedným z cieľov bude aj integárcia prirodzenejšieho prejavu a komunikácie systému s človekom.
Daimler a Audi sa zatiaľ nevyjadrili, ako a na ktorých modeloch plánujú techbológiu využiť. Volvo nasadí systém Tmall Genie do najnovších modelov XC90, S90 a XC60.