O plánoch Citroenu a zameraní sa najmä na modely B a C triedy už pár mesiacov vieme. Z ekonomických dôvodov nemáme očakávať nové malé autá veľkosti Citroenu C1 a spočítané to má aj väčší Citroen C5 X, ktorý sa nestal bestsellerom. Slabšie predaje znamenajú, že model so zvláštnym typom karosérie s prvkami kombi a SUV skončí už po prvej generácii.
"Dnes je to vlajková loď, ale je dosť marginálny. Nie preto, že by nebol úspešný: jeho podiel na trhu je celkom dobrý, ale segment je úplne malý,“ vysvetlil šéf Citroenu, Thierry Koskas, pre portál Autocar dôvod konca modelu C5 X.
Úlohu vlajkovej lode tak preberie nová generácia Citroenu C5 Aircross. Thierry Koskas potvrdil, že nová generácia modelu C5 Aircross bude prvýkrát ponúkaná aj s elektrickým pohonom.
Umožní to platforma STLA Medium, poznáme ju už z viacerých modelov koncernu Stellantis. Predstavená bola pred rokom a vozidlu umožní na jedno nabitie prejsť až 700 km. Platí to v prípade využitia väčšej batérie s využiteľnou kapacitou 98 kWh.
Výkon vozidla sa môže pohybovať od 160 do 285 kW. Slabšie verzie majú elektromotor vpredu, silnejšie sú vybavené dvojicou elektromotorov a pohonom všetkých kolies. Okrem elektrickej verzie bude k dispozícii plug in hybrid a tiež benzínové verzie.
Novú generáciu spoznáme v priebehu niekoľkých mesiacov a opäť prinesie netradičné tvary, keďže Citroen chce "zatriasť trhom".