Autosuv.sk

Ostatné

Čo je na snehu viac pohon všetkých kolies alebo zimné penumatiky? (archív)

V teste proti sebe súperilo auto s pohonom oboch náprav, obuté do letných gúm a vozidlo s pohonom jednej nápravy, obuté do zimných pneumatík.
Čo je na snehu viac pohon všetkých kolies alebo zimné penumatiky? (archív)

Potrebu používania zimných pneumatík dnes už väčšine počas zimnej sezóny netreba zdôrazňovať. Stále sa však nájdu aj jedinci, ktorí za dôležitejšie ako zimné obutie považujú pohon všetkých kolies. Špeciálne pre nich si pripravila test britská stránka Tyre Reviews.

Vo videu použila dve podobné autá. Jedno s pohonom dvoch kolies a zimnými pneumatikami a druhé s pohonom všetkých štyroch kolies, ale s letným obutím. O tom, ktoré dopadlo lepšie pri brzdení na snehu, snáď nik nepochybuje. Pri teste brzdenia dole vyšmýkaným kopcom vozidlo s letnými pneumatikami zastavilo až dole na rovinke pod kopcom, pritom išlo o brzdenie z veľmi malej rýchlosti.

Kombinácia letných pneumatík a pohonu všetkých kolies však na snehu prehrala aj pri teste zrýchlenia z miesta. Vo videu boli vozidlá skúšané aj v ďalších disciplínach ako ovládateľnosť (mali sa náhle vyhnúť prekážke), či škriabanie hore zasneženým kopcom. Na záver treba ešte dodať, že obe autá využívali pneumatiky s rovnakým rozmerom 225/50 R17 a s rovnakým tlakom. Aký veľký rozdiel je medzi zimnými a letnými pneumatikami na snehu, si môžete pozrieť vo videu.

Použité pneumatiky: zimné - Goodyear Ultragrip Performance Gen-1 a letné - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Kolegovia z Garáž TV v minulosti zas zisťovali, na ktorú nápravu obuť horšie pneumatiky. Video z testu nájdete TU!

Tagy

Pokračovať v čítaní