Nový hybridný pohon z dielne Continentalu prináša 30 kW elektromotor, ktorý šetrí miesto aj hmotnosť. Navyše s ním ušetríte dvakrát toľko paliva.
Na Continental TechShow 2019 priniesol technologický gigant niekoľko inovácií mobility budúcnosti. Tá však musí začať už dnes neustálym zlepšovaním technológií, ktoré existujú. Jednou z noviniek, ktorú sme mali možnosť vidieť, je hybridný pohon. Nová generácia známej technológie je lepšia prakticky vo všetkých smeroch.
Systém pozostáva z 30 kilowattového elektromotora umiestneného medzi spaľovacím motorom a prevodovkou. Doplnený je riadiacou jednotkou, ktorá sa postará o to, aby bola jazda úspornejšia ako kedykoľvek predtým. Systém pracuje na 48 voltovej architektúre a je schopný poháňať auto aj bez spolupráce so spaľovacím motorom. Podľa Stefana Lauera, projektového manažéra segmentu vývoja pohonného ústrojenstva, budú z technológie profitovať hlavne mini a kompaktné vozidlá.
Ale prečo je táto technológia taká výnimočná? Tak si to zhrňme. Vďaka uloženiu systému je možné ju nainštalovať takmer bez zmeny architektúry, čiže šetrí náklady. Napätie 48 voltov je dnes v mnohých autách bežne využívané. Elektromotor fungujúci na toto napätie je teda oveľa jednoduchšie implementovateľný. Auto nie je potrebné upravovať, čo opäť znižuje náklady. Vďaka schopnosti poháňať auto samostatne aj vo vyšších rýchlostiach ide o akýsi hybrid medzi mild-hybridnou a plug-in hybridnou technológiou. Vďaka nastaveniu riadiacej jednotky je možné ušetriť až 20 percent paliva. Bežné hybridy ušetria iba 10 percent.
Na testovacej trati sme mali možnosť pohon vyskúšať na Forde Focus. Prototyp išiel na elektrickú energiu nielen pri rozjazde, ale aj pri bežnej jazde "mestom." Spaľovací motor sa spustil až v momente, keď sme pedál stlačili prudšie. V priebehu najbližšieho roka začne Continental ponúkať technológiu automobilkám. Či už existuje nejaký odberateľ, Continental nepovedal.