Sandero je v posledných rokoch pre Daciu synonymom úspechu. Malé vozidlo sa v Európe dobre predáva hlavne vďaka nízkej cene, resp. pomeru cena/výkon. Akákoľvek drahšia technológia by ho o túto výhodu pripravila. Sandero tak ostane v nasledujúcich rokoch v ponuke s výlučne spaľovacími motormi a nemusíme sa hneď dočkať ani "ľahko" elektrifikovaných modelov.
"Keď musíme uviesť (elektrické Sandero) na trh v pravý čas, otázka naozaj neznie: technicky, čo môžeme urobiť? Je to naozaj o tom, kedy je to skutočne žiadané zákazníkmi? Kedy sa stáva problémom nemať elektromobil?," vysvetlil koncom februára pre portál Autocar šéf Dacie pre predaj a marketing, Xavier Martinet.
Tému ďalej rozviedol aj pre hybridné verzie. "Máme rovnakú otázku na hybridné Sandero. Môžeme mať hybridné Sandero? Áno, mohli by sme: máme hybridný Captur a Clio, takže niet žiadnej pochybnosti. Po technickej stránke je dôležitejšou otázkou: chcú vaši zákazníci dnes zaplatiť niekoľko tisíc eur alebo niekoľko tisíc libier za kúpu hybridu? A odpoveď dnes je: nie veľmi," dodal Martinet.
V každom prípade Dacia počíta aj s príchodom elektrického Sandera, čo aktuálne pre Automotive News Europe potvrdil šéf značky, Denis Le Vot. Nestane sa tak okamžite a v najbližších rokoch tak Dacia ostane vozidlom bez elektrického pohonu.
Zmena príde až s príchodom novej generácie niekedy v rokoch 2027 - 2028. V ponuke však naďalej ostanú aj verzie so spaľovacím motorom. "Sandero novej generácie bude mať spaľovací motor, ale bude mať aj elektrickú verziu," povedal Le Vot. "Narodí sa v roku 2027 alebo 2028 a vydrží až do roku 2035," keď EÚ nariadi predaj áut s iba nulovými emisiami.