Dacia posledné roky nahlas hovorí o tom, že asistenčné systémy pre ňu nie sú prioritou. Prednosť pred nimi dostáva cena. Šéf Dacie napríklad nevidí dôvod montovať asistent udržiavania v jazdnom pruhu, keď ho ľudia aj tak vypínajú.
Už v blízkej budúcnosti sa prístup Dacie k asistenčným systémom zmení, ale nebude to jej voľba. Od júla 2024 vstúpia do platnosti regulácie Európskej Únie. Od nových áut budú vyžadované technológie ako udržiavanie v jazdnom pruhu, systém pre sledovanie únavy vodiča, či inteligentný asistent rýchlosti, ktorý prispôsobí rýchlosť predpisom.
Pre fungovanie týchto technológií potrebujú vozidlá senzory a kamery. Keď už budú na palube, ľahko ich možno využiť aj pre ďalšie funkcie. Modely Dacie vďaka tomu prvýkrát dostanú adaptívny tempomat.
"Našou úlohou je definovať, čo je v súčasnosti podstatné a toto sa vyvíja. Adaptívny tempomat bude súčasťou novej generácie," povedal šéf značky, Le Vot. Prvým modelom Dacie s adaptívnym tempomatom by mohlo byť SUV Bigster. Pôjde o vrcholný a najdrahší model v ponuke Dacii a cena potrebných technológií by v tomto prípade nemusela byť problémom.
Nové pravidlá prichádzajú postupne v dvoch fázach. Asistenčné systémy sú už vyžadované od všetkých modelov, ktoré boli uvedené na trh od júla 2022. V druhej fáze od leta 2024 sa reguláciám budú musieť prispôsobiť všetky nové vozidlá na trhu.
Zdroj: Autocar