Dacia má vďaka nižším cenám špeciálne miesto na trhu. Odkedy patrí pod Renault, tak začala vyrábať lacné autá a v prvom momente mierila na zákazníkov, ktorí kupujú jazdené autá. Neskôr sa zamerala na motoristov, ktorí chcú dobrý pomer ceny a hodnoty.
Dacia chce po svojom pristúpiť aj k elektrifikácii svojich modelov. Minulý týždeň sme informovali, že materský Renault plánuje v Európe od roku 2030 zastaviť predaj áut so spaľovacím motorom. Dacie sa to netýka a chce si nechať spaľovací motor tak dlho, ako sa bude dať.
Pri plnení prísnych emisných predpisov si chce pomôcť najmä nízkou hmotnosťou svojich áut. Napríklad nový model Jogger má v základnej verzii hmotnosť len 1 200 kg, čo je podľa šéfa značky, Denisa Le Vota, o 20 % menej v porovnaní s konkurenciou. V praxi to umožňuje použiť úspornejší motor, ktorý produkuje asi o 10 % menej emisií CO2.
"Stojíme si za výnimočnou hodnotou a sme schopní ju ponúknuť tým, že našim zákazníkom poskytneme všetko, čo potrebujú, ale nikdy nič zbytočné. Dnes je klimatizácia považovaná za nevyhnutnú, preto ju ponúkame. Ale elektrické sedadlá s mnohými úpravami? Nie sú nevyhnutné, preto ich neponúkame," vysvetli Le Vot pre portál Autocar.
"To zase znamená, že naše sedadlá – ktoré sú stále veľmi pohodlné – sú oveľa ľahšie ako tie, ktoré používajú naši súperi. To je jeden detail, ale je ich veľa. A to znamená, že vyrábame oveľa ľahšie autá s nízkymi emisiami, čo znamená, že na splnenie všetkých (emisných) požiadaviek nepotrebujeme drahé elektrifikačné technológie," dodal Le Vot.
Dacia sa na rozdiel od hlavného prúdu nebude ponáhľať s elektrifikáciou. Le Vot dúfa, že vďaka tomu dokážu naďalej oslovovať zákazníkov zameraných na vysoký pomer ceny a hodnoty a tiež na typických záujemcov o jazdené vozidlá, najmä v tomto čase, keď ceny jazdených vozidiel stúpajú.