Tento týždeň prebehla médiami správa o ďalšej nehode autonómnej Tesly. Je to v poradí už druhá vážnejšia nehoda autopilota. Americké úrady začínajú konať.
Na začiatku tohto týždňa na americkej diaľnici nedaľeko Los Angeles nabúrala Tesla Model S do hasičského vozidla zaparkovaného na krajnici. Podľa dostupných informácií mal vodič v čase nehody rýchlosť približne 100 km/h a zapnutú funkciu autopilota. Pri náraze sa akoby zázrakom nikomu nič nestalo. Americké úrady pre bezpečnosť dopravy už však začali hľadať odpoveď na otázku, prečo si autopilot nevšimol stojace vozidlo. Budú sa snažiť odhaliť aj ďalšie prípadné chyby na systéme.
Zatiaľ, čo všetci krútia hlavami nad autonómnou technológiou, Tesla pripomína, že nikdy oficiálne nešlo o systém, ktorý má fungovať samostatne. Má byť len akýmsi zľahčením prevádzky, no neustálu pozornosť vodiča si bezpečná jazda vyžaduje aj tak. Ako reakciu na pondeľňajšiu nehodu sa rozhodla zvýšiť povedomie o funcionalitách autopilota a o spôsobe jeho použitia.
Tesla čelila kritike už v roku 2016, kedy autopilot nepredišiel nehode a v plnej rýchlosti na križovatke vletel do vlečky ťahanej traktorom. Systém nebol schopný odlíšiť bielu vlečku od jasnej oblohy, a tak ani len nespustil núdzové brzdenie. Tento incident sa na nešťastie skončil smrťou.
Nový, v poradí už druhý incident vytvára pochybnosti o vyspelosti systémov autonómnej jazdy a otvára debatu o tom, či sme na ňu už pripravení. Jazda so zapnutým autopilotom sa na základe uplynulých udalostí môže podobať hre na ruskú ruletu. Nech sú automobily v dnešnej dobe akokoľvek vyspelé, dôležité je nenechať sa zhýčkať asistentmi a veriť v prvom rade vždy samému sebe.