
Softvér s názvom BattMan (skratka pre Battery Monitoring Analysis Necessity) pôvodne vyvinulo Audi pre rýchlu a presnú analýzu vysokonapäťových batérií elektromobilov Audi e-tron. Ako diagnostickú pomôcku ho už využívajú aj ďalšie značky koncernu Volkswagen. BattMann prešiel neskôr ďalším vývojom a po niekoľkých mesiacoch programovania a testovania slúži na určenie ďalšieho života použitých batérií.
Po pripojení k batérii zariadenia najskôr vyhodnotí, či batéria dokáže komunikovať a prenášať dáta. Počítač následne zobrazí chybové správy, izolačný odpor, kapacitu, teplotu a napätie článkov. "Sme schopní zmerať všetky dôležité parametre. Potom nám semafor zobrazuje stav článka za článkom - zelená znamená dobrý stav, žltá znamená potrebu ďalšej revízie a červená znamená mimo prevádzku," vysvetlil Axel Vanden Branden, inžinier kvality v Audi Brussel.
Na základe semafora potom prichádzajú tri možnosti ako naložiť s použitou batériou. Batérie vo veľmi dobrom stave môžu byť zrepasované a znovu použité napríklad pri opravách starších vozidiel, kde sa už kvôli cene neoplatí použiť novú a drahú batériu.
V druhom prípade, keď sú batérie v horšom stave, ale stále nie na odpis hľadá Volkswagen iný spôsob využitia. Poslúžiť môžu ako rýchlonabíjacia stanica, domáci núdzový zdroj elektrickej energie, prípadne zdroj energie pre vysokozdvižný vozík.
Pre batérie v zlom stave ostáva už len tretia možnosť a tou je recyklácia v závode v Salzgitteri. O spustení recyklačného závodu sme informovali v januári. Momentálne funguje závod len v pilotnej prevádzke a zrecykluje približne 3 600 batérií za rok. Kapacita závodu sa bude postupne zvyšovať, potreba recyklácie vo väčších objemoch sa očakáva až koncom desaťročia.