Autosuv.sk

Ostatné

Dieselgate opäť. Volkswagen sa kajá, na Renault vyplávala špina. Mal vraj podvádzať už 25 rokov!

Problém s emisiami značky Volkswagen dobyl pred dvomi rokmi internet. Neexistuje človek, čo by nepočul o tom, ako koncern klamal a zavádzal pri určovaní emisií prešpekulovaným systémom riadiacej jednotky. Zatiaľ, čo sa Volkswagen opäť snaží dostať k ľuďom, Renault čelí obvinen
Dieselgate opäť. Volkswagen sa kajá, na Renault vyplávala špina. Mal vraj podvádzať už 25 rokov!

Problém s emisiami značky Volkswagen dobyl pred dvomi rokmi internet. Neexistuje človek, čo by nepočul o tom, ako koncern klamal a zavádzal pri určovaní emisií prešpekulovaným systémom riadiacej jednotky. Zatiaľ, čo sa Volkswagen opäť snaží dostať k ľuďom, Renault čelí obvineniu z podvádzania. Mal vraj podvádzať pri emisiách neuveriteľných 25 rokov

Problém s emisiami značky Volkswagen dobyl pred dvomi rokmi internet. Neexistuje človek, čo by nepočul o tom, ako koncern klamal a zavádzal pri určovaní emisií prešpekulovaným systémom riadiacej jednotky. Tá v testovacom prostredí upravila svoj výkon a parametre tak, aby emisie znížila. Po tomto škandále bol Volkswagen nútený stiahnuť autá do servisov a zmeniť nastavenia jednotky, aby fungovala tak ako deklaruje. To ho stálo nielen svoju česť a meno, ale aj nemalé peniaze. Práve ako následok tohto škandálu sa VW rozhodol zmeniť svoj slogan zo sebavedomého „To auto“ na „Volkswagen.“ Po tomto škandále sa začali objavovať ďalšie pochybnosti aj ohľadom iných značiek. 

Pokiaľ viete, ako bude testovanie prebiehať, viete sa pripraviť. Podľa francúzskej organizácie DGCCRF mala najväčšia tamojšia automobilka obchádzať testy už pomaly celé štvrťstoročie. Podľa novín Liberation sú dotknuté najmä modely Captur a Clio štvrtej generácie, ktoré produkujú až o 300 percent viac emisií oxidu dusíka. Renault toto tvrdenie francúzskeho denníka označil za nepravdivú fabuláciu, keďže vyšetrovanie ešte nie je na konci a informácie z vyšetrovania sa nemali do denníka ako dostať. Renault ďalej uvádza, že naplno spolupracuje s políciou na objasnení prípadu. Automobilka jednoznačne vylúčila akékoľvek dohady o tom, že by bol v ich automobiloch nainštalovaný podvodný softvér.

Volkswagen medzitým prijal sériu opatrení za účelom opäť dosiahnuť popularitu medzi zákazníkmi. Nielen uvedenie nových modelov, ale aj personálne zmeny jasne naznačili, že v automobilke sa snažia o nápravu. Volkswagen sa navyše inšpiroval počínaním koncernu PSA a rozhodol sa odmerať reálnu spotrebu vozidiel a s tým súvisiace emisie v reálnych podmienkach. Tieto potom plánuje zverejniť tak, aby verejnosť nemala problém sa k nim dostať. Sčasti vynútená politika priameho prístupu je však bez ohľadu na motiváciu prospešná nielen pre vzťahy automobilky a zákazníka, ale aj pre samotné rozhodovanie kupujúcich. Pravda a transparentnosť navyše neostane len pri matke, aplikuje by sa aj v dcérskych spoločnostiach (napr. Škoda). Je starým známym faktom, že všetko zlé je na niečo dobré a tak nám možno nakoniec vďaka dieselgate začne svitať na transparentnejšie časy.


Zdroj: autoforum.cz, autoforum.cz

Tagy

Pokračovať v čítaní