Automatická prevodovka má priniesť nízku spotrebu. Pri akcelerácii dokáže okamžite podradiť aj o štyri stupne.
Honda Civic ešte nikdy doteraz nemala k dispozícii kombináciu naftového motora a automatickej prevodovky. Všetko je raz po prvýkrát a Honda namontovala k naftovému motoru 1,6 l i-DTEC automatickú prevodovku a celé ústrojenstvo osadila do Civicu. Výsledkom je vynikajúca papierová spotreba 4,1 l. Otázkou ostáva, nakoľko sa papierový údaj (ne)približuje realite.
Deväť stupňov prináša podľa Japoncov vynikajúcu účinnosť. Prvý stupeň s veľmi nízkym pomerom má umožniť hladký rozbeh, zatiaľ čo zaradenie deviateho stupňa má priniesť nízku spotrebu a hlučnosť pri rovnomernej jazde vo vyššom tempe. Naftový motor dosahuje výkon 88 kW a maximálny krútiaci moment 300 Nm. Honda sa evidentne z daného objemu nepokúsila vyťažiť maximum. Cítiť to aj na zrýchlení z 0 na 100 km/h, na ktoré si počkáte priemerných 11 sekúnd. Deväť stupňov na druhej strane pri predbiehaní neznamená, že na podradenie musíte čakať večnosť. Prevodovka dokáže podradiť o jeden alebo dva stupne, ale keď treba, tak niektoré stupne vynechá a preradí napríklad z 9. na 5. stupeň alebo zo 7. na 4. stupeň.
Úpravami prešlo aj turbodúchadlo. Jeho otáčky sú presne ovládané elektronikou, ktorá má minimalizovať oneskorenie turba, zabezpečiť optimálny ťah v nízkych a stredných otáčkach a poriadny výkon pri vysokých otáčkach. Cena Civicu sedan v tejto motorizácii začína na 22 890 eur, hatchback je s cenou 20 590 eur o niečo lacnejší.