Autosuv.sk

Ostatné

Dieslová Honda Civic dostala deväťstupňový automat

Automatická prevodovka má priniesť nízku spotrebu. Pri akcelerácii dokáže okamžite podradiť aj o štyri stupne.
Dieslová Honda Civic dostala deväťstupňový automat

Automatická prevodovka má priniesť nízku spotrebu. Pri akcelerácii dokáže okamžite podradiť aj o štyri stupne.

Honda Civic ešte nikdy doteraz nemala k dispozícii kombináciu naftového motora a automatickej prevodovky. Všetko je raz po prvýkrát a Honda namontovala k naftovému motoru 1,6 l i-DTEC automatickú prevodovku a celé ústrojenstvo osadila do Civicu. Výsledkom je vynikajúca papierová spotreba 4,1 l. Otázkou ostáva, nakoľko sa papierový údaj (ne)približuje realite. 

Honda Civic prevodovka
Honda

Deväť stupňov prináša podľa Japoncov vynikajúcu účinnosť. Prvý stupeň s veľmi nízkym pomerom má umožniť hladký rozbeh, zatiaľ čo zaradenie deviateho stupňa má priniesť nízku spotrebu a hlučnosť pri rovnomernej jazde vo vyššom tempe. Naftový motor dosahuje výkon 88 kW a maximálny krútiaci moment 300 Nm. Honda sa evidentne z daného objemu nepokúsila vyťažiť maximum. Cítiť to aj na zrýchlení z 0 na 100 km/h, na ktoré si počkáte priemerných 11 sekúnd. Deväť stupňov na druhej strane pri predbiehaní neznamená, že na podradenie musíte čakať večnosť. Prevodovka dokáže podradiť o jeden alebo dva stupne, ale keď treba, tak niektoré stupne vynechá a preradí napríklad z 9. na 5. stupeň alebo zo 7. na 4. stupeň.

Úpravami prešlo aj turbodúchadlo. Jeho otáčky sú presne ovládané elektronikou, ktorá má minimalizovať oneskorenie turba, zabezpečiť optimálny ťah v nízkych a stredných otáčkach a poriadny výkon pri vysokých otáčkach. Cena Civicu sedan v tejto motorizácii začína na 22 890 eur, hatchback je s cenou 20 590 eur o niečo lacnejší.

Tagy

Pokračovať v čítaní