Koncept DS E-Tense sme prvýkrát mohli vidieť už v roku 2016. Teraz prišla francúzska značka s jeho vylepšenou verziou E-Tense Performance. Vozidlo je zaujímavé z viacerých dôvodov. Ukazuje nám totiž nielen budúci dizajn modelov DS, ale aj techniku z elektrickej Formuly E, ktorú má posunúť bližšie k sériovej výrobe.
Na fotografiách vidíme koncept, ale DS plánuje prísť s funkčným prototypom, za ktorého volantom sa počas testovania vystriedajú majstri sveta Formuly E Jean-Éric Vergne a Antonio Felix da Costa. E-Tense Performance dostal karbónový monokok z Formuly E a podvozok s geometriou, ktorý má zaručiť výborné jazdné vlastnosti aj na hrboľatých mestských cestách.
Pohon pozostáva z dvoch elektromotorov s celkovým výkonom 600 kW (250 kW vpredu a 350 kW vzadu). Vďaka inovatívnemu chemickému zloženiu dokáže batéria dodávať elektromotorom dosť energie pre dosiahnutie maximálneho výkonu 600 kW. Zároveň sa výkonom 600 kW môže nabíjať vďaka rekuperácii pri spomaľovaní. Klasické brzdy sú v tomto prípade zbytočné aj pri maximálnom núdzovom brzdení, slúžia len ako záložný systém v prípade poruchy.
DS chce technológiu vďaka funkčnému prototypu ďalej vyvíjať a hľadať spôsoby, ako ju dostať do sériovej výroby. "Je to laboratórium, ktoré použijeme na analýzu správania komponentov a ich vývoj s ohľadom na budúcu výrobu. Cieľom je tiež nájsť riešenia na zníženie nákladov, uľahčiť ich výrobu a preskúmať implementácie vo výrobných modeloch. Ďalšie generácie radu E-TENSE budú profitovať z tohto vývoja," vysvetlil Thomas Chevaucher, šéf DS Performance.
Funkčný prototyp E-Tense Performance dostane denné svetlá, pozostávajúce z 800 LED bodov. Miesto tradičných predných svetiel zaujmú kamery, ktoré poslúžia pri zbere údajov z tohto pojazdného laboratória.