Autosuv.sk

Ostatné

DS prichádza s novým bezdotykovým ovládaním. Neexistujúci dotyk rukou pocítite

Ovládanie gestami sa vďaka novej technológii posunie na vyššiu úroveň. Funguje vraj trikrát presnejšie v porovnaní s klasickou dotykovou obrazovkou.
DS prichádza s novým bezdotykovým ovládaním. Neexistujúci dotyk rukou pocítite

Ovládanie rôznych funkcií v aute sa dnes rýchlo mení. Klasické tlačidlá postupne nahrádzajú dotykové plochy, hlasové ovládanie a ovládanie gestami. Práve ovládanie gestami chce značka DS v spolupráci so spoločnosťou Ulraleap posunúť na novú úroveň. Napriek tomu, že pri ovládaní gestom sa človek nedotkne tlačidla, či dotykovej plochy, na ruke tento "dotyk" predsa len pocíti. Posádka tak získa dôležitú spätnú väzbu pri ovládaní funkcií vozidla.

Trojnásobná presnosť v porovnaní s dotykovou obrazovkou

Spojenie ovládania gestami s hmatovou spätnou väzbou zvyšuje presnosť ovládania trojnásobne v porovnaní s klasickou dotykovou obrazovkou, vyplýva to z výskumu značky DS. Šofér a pasažieri môžu vďaka novej technológii ovládať infotainment a navigáciu gestom a popri tom pôsobí na ich ruku hmatová spätná väzba, ktorá potvrdí, že gesto bolo rozoznané. Za spätnou väzbou sa skrýva malinký reproduktor, vydávajúci ľudským uchom nezachytiteľný zvuk vysokej frekvencie. Keď zvuková vlna narazí na ruku, tak ju hmatové receptory zaznamenajú. Jemnú vibráciu vyhodnotia ako fyzický dotyk. 

DS Aero Sport Lounge

Možné sú rôzne "dotyky"

Systém využíva viacero reproduktorov, z ktorých sa zvuková vlna šíri v malých časových odstupoch. Reproduktory sú ovládané patentovaným algoritmom tak, aby sa v jednom momente stretli v jednom "ohniskovom bode". Miesto ohniskového bodu v priestore sa dá programovaním meniť v reálnom čase. Mení sa podľa polohy ruky, ktorú sleduje kamera. Pomocou zvukových vĺn možno v priestore vytvoriť viaceré virtuálne objekty, ktoré možno nahmatať. Šofér a pasažieri tak môžu cítiť napríklad prechod z jedného riadku do druhého. Sériou rôznych impulzov možno vyvolať v ruke rôzne pocity, ktoré zodpovedajú kliknutiu na obrazovku, točenie ciferníka a ďalšie. Pre lepšiu predstavu si pozrite video pod článkom v čase 0:45.

Nová technológia bola predstavená na koncepte DS Aero Sport Lounge, ktorý sa spolieha na batériu s kapacitou 110 kWh a znalosti, získané v rámci účinkovania tímu DS vo Formule E. Timu zodpovedá aj výkon konceptu 500 kW a zrýchlenie na 100 km/h v priebehu 2,8 s. 

Tagy

Pokračovať v čítaní