Pre dvojičky "Toyobaru" je prvoradá ovládateľnosť, ale keď ju autá majú, tak prečo nezvýšiť aj ich výkon?
Toyota GT86 a Subaru BRZ sú známe automobilové dvojičky medzi športovými autami. Nevynikajú výkonom, ale zato ponúkajú zážitok za volantom. Zdrojom zábavy je ich ovládateľnosť a možnosť jazdiť kontrolovaným šmykom. S výkonom 200 k sa v dnešnej dobe neradia k najsilnejším športovým autám. Kto sa pozerá iba na papierové údaje, alebo miluje šprinty po rovine, je asi z dvojičiek sklamaný. V skutočnosti na to nie je dôvod. Prednosti dvojičiek so zadným pohonom sú inde, ukázala to aj prvá jazda Rasťa Chválu na faceliftovanej Toyote GT86.
Životný cyklus modelov GT86 a BRZ sa pomaly blíži ku koncu a podľa Japan Times sa môžeme tešiť na príchod novej generácie okolo roku 2021. Vývoj nástupcov už začal a do sveta sa dostávajú prvé neoficiálne informácie. Nová generácia bude mať nižšie položené ťažisko, čo nepochybne prispeje k jazdným vlastnostiam. Tešiť sa môžeme aj na vyšší výkon, navyše žiadny downsizing nehrozí. Konštruktéri Toyoty a Subaru plánujú použiť objemnejší motor. Objem valcov by sa mal zvýšiť na 2 400 cm3 zo súčasných 2 000 cm3. Na konkrétne parametre si musíme ešte počkať. Zatiaľ nevieme ani to, či pôjde o atmosferické motory, alebo sa dostane k slovu prepĺňanie. Očakávame skôr to prvé.